۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۰۴۳

برگزاری مراسم تحویل سال در 90 بقعه متبرکه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در 90 بقعه متبرکه استان، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، سخنرانی، قرائت دعای تحویل سال و نیایش را از برنامه های مراسم آغاز سال نو در طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
برگزاری مراسم تحویل سال در 90 بقعه متبرکه خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح آرامش بهاری، گفت: این طرح در آغاز هر سال به عنوان یک فعالیت فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار می شود.


وی با بیان این که طرح آرامش بهاری در نوروز 95 از 28 اسفند تا 14 فروردین برگزار می شود، افزود: بقاع متبرکه در پایان سال جهت استقبال از سال نو و زائران، غباروبی می شوند.


حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال در 90 بقعه متبرکه استان، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، سخنرانی، قرائت دعای تحویل سال و نیایش را از برنامه های مراسم آغاز سال نو در طرح آرامش بهاری عنوان کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: ارائه مشاوره وقف در 171 دفتر، برپایی خیمه های معرفت، برپایی 21 نمایشگاه فرهنگی، 24 غرفه عفاف و حجاب، نصب پوسترهای نمایشگاهی، مسابقات فرهنگی روزانه در 41 بقعه، برپایی نماز جماعت در 79 بقعه، قرائت دعای توسل وکمیل، 27 ایستگاه صلواتی و پاسخگویی به مسائل شرعی را از برنامه های طرح آرامش بهاری برشمرد.


وی با اشاره به انجام 200 سخنرانی در سطح 83 بقعه استان، گفت: بیش از 120 روحانی بومی و اعزامی با ارائه خدمات مشاوره، پاسخگویی مسائل شرعی و سخنرانی در طرح مشارکت دارند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد همچنین از ارائه خدمات رفاهی و اسکان در 53 بقعه متبرکه خبر داد و افزود: در نوروز94، 2 میلیون و 480 هزار نفر به امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد بیش از 128 هزار نفر اسکان داده شدند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ثبت 45 وقف در طی برگزاری طرح آرامش بهاری در نوروز 94، اظهار کرد: ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا(س) در 70 بقعه و ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی نیز در بیش از 50 بقعه اجرا خواهد شد.


وی با اشاره به حضور حجج اسلام راستگو و دهنوی در طرح آرامش بهاری95، یادآور شد: در مجموع 254 بقعه متبرکه در خراسان رضوی وجود دارد که طرح آرامش بهاری در 144 بقعه برگزار می شود./930/202/ب1

ارسال نظرات