۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۲۰۴۹
روایت عضو مجمع نمایندگان طلاب از دیدار با رهبری؛

تاکید رهبر انقلاب بر جدی گرفتن مجمع نمایندگان از سوی شورای عالی حوزه

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به این که شورای عالی حوزه باید مجمع نمایندگان را جدی بگیرد خبر داد.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب  قم

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با قدردانی از لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب و دیداری که با اعضای مجمع داشتند، فرمایشات ایشان را بسیار مهم، حیاتی و مبنایی توصیف کرد.

 

وی اظهار داشت: تمام ارکان و مجموعه های حوزه باید برای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که زمینه ساز تحول واقعی و شکوفایی بنیادین حوزه است نقش ایفا کنند؛ چراکه مخاطب فرمایش حضرت آقا تمام حوزویان هستند.

 

این عضو مجمع نمایندگان با بیان این که رهبری به بهترین شکل ممکن مسائل را تبیین کردند، تصریح کرد: در بحث اساتید ایشان فرمودند 500 مدرس انقلابی باید داشته باشیم و این مساله نیز می تواند در آینده نظام نیز تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام رضوانی نسب بر لزوم شناسایی دقیق مشکلات حوزه تاکید و تصریح کرد: هشدار و اعلام خطری که رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف روحیه و تفکر انقلابی در حوزه داشتند، یک هشدار واقعی است؛ این فرمایش رهبری با علم و اطلاع دقیق مطرح شده است.

 

وی بیان داشت: این احساس خطری برای تمام حوزویان است؛ اگر این خطر در حوزه قوت گیرد و خطرهایی که از این زمینه نسبت به حوزه هست و یا سرمایه گذاری که دشمن در سطوح مختلف حوزه انجام می دهد نگاه ها عوض می شود.

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان این که غرب زدگی اول بدبختی حوزه های علمیه است، خواستار هم اندیشی تمام ارکان حوزه برای تقویت روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه شد و گفت: بایستی با همفکری راه ها گسترش تفکر و روحیه انقلابی را پیدا کنیم.

 

حجت الاسلام رضوانی نسب رابطه نظام اسلامی با حوزه های علمیه را یک رابطه دو سویه توصیف کرد و گفت: هر یک از حوزه و نظام برای ماندگاری و بقا به یکدیگر نیاز دارند، حوزه انقلابی مکمل انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: اگر روحیه و منش انقلابی گری در حوزه های علمیه در معرض خطر قرار گیرد و یا تضعیف شود، ما در آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم، چه آنهایی که در حوزه مسؤولیت دارند و چه آنهایی که مسولیت ندارند؛ مراجع تقلید و علما نیز در این زمینه وظیفه سنگنی دارند و نبای اجازه داد بدخواهان زمینه انحراف انقلاب را فراهم کنند.

 

وی نقش مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را در تقویت روحیه انقلابی گری در بین حوزویان بسیار تاثیر گذار و شاخص دانست و گفت: مجمع نمایندگان هرچند زیر نظر جامعه محترم مدرسین است، اما حر و آزاد است و با توجه به ارتباط مستقیمی که با بدنه حوزه و طلاب دارد، بسیار خوب می تواند تاثیر گذاری کند.

 

حجت الاسلام رضوانی نسب در ادامه از تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به این که شورای عالی باید مجمع نمایندگان را جدی بگیرد، خبر داد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات