۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۲۲۰۸۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

55 درصد موقوفات خراسان شمالی سنددار شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تاکنون اسناد رسمی 55 درصد از مجموع پنج هزار و 400 موقوفه استان اخذ شده و تلاش می‌شود تا دو سال آینده همه موقوفات خراسان شمالی سنددار شوند.
حجت الاسلام سهرابي- مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، اظهار کرد: این نهاد در سه حوزه وقف و موقوفات شامل احیاء و شناسایی موقوفات، تنظیم و تجدید اسناد اجاره و اجرای پروژه‌های عمرانی در موقوفات، توسعه، احداث و تعمیر حرم امامزادگان و بقاع متبرکه و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کند.

 

وی افزود: در بخش عمرانی در سال 94، نهاد اوقاف و امور خیریه استان اقدام به تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی مختلفی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه کرد که این طرح‌ها به نسبت سال گذشته 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اجرای 18 هزار و 440 مترمربع عملیات عمرانی در امامزاده‌های استان، اضافه کرد: این طرح‌ها شامل تکمیل، تعمیر و ترمیم حرم و ساختمان امامزاده‌های خراسان شمالی بودند.

 

به گفته وی در بخش موقوفات نیز در سال جاری در مجموع سه هزار و 490 مترمربع عملیات عمرانی شامل تعمیر و نگهداری و ساخت در عرصه و عیان موقوفات و رقبات استان صورت گرفت.

 

حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: افزون بر اجرای عملیات عمرانی، در سال جاری 100 درصد برنامه پیش‌بینی شده این اداره کل در بخش تنظیم و به‌روزرسانی قرارداد اجارات موقوفات محقق شد.

 

وی اظهار کرد: در این بخش با تشکیل قرارگاه ویژه، هزار و 917 سند اجاره موقوفات تنظیم و تجدید شد و افزون بر این با تعامل صورت گرفته با شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، به پرونده‌های موقوفات محل اختلاف نیز رسیدگی شد.

 

حجت‌الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: همچنین درزمینه سنددار کردن موقوفات استان هم در سال جاری در مجموع برای 391 موقوفه خراسان شمالی شامل هزار و 313 رقبه سند رسمی اخذ شد.

 

وی با بیان اینکه اکنون حدود 55 درصد از کل موقوفات استان دارای اسناد رسمی هستند، افزود: مجموع موقوفات خراسان شمالی پنج هزار و 400 موقوفه هستند که از این تعداد برای دو هزار و 708 موقوفه سند رسمی دریافت شده است.

 

حجت‌الاسلام سهرابی ادامه داد: همچنین در حال حاضر مجموع رقبات خراسان شمالی 9 هزار و 88 رقبه هستند که از این تعداد برای چهار هزار و 217 رقبه سند رسمی اخذ شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: متأسفانه درزمینهٔ اخذ اسناد رسمی موقوفات استان در سال‌های گذشته کم‌کاری صورت گرفته به همین دلیل نیز در این بخش نیازمند فعالیت بیشتری هستیم اما در هر صورت تلاش می‌شود تا دو سال آینده برای تمامی موقوفات خراسان شمالی، اسناد رسمی دریافت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سال جدید و در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی، از اجرای طرح آرامش بهاری در 29 امامزاده استان خبر داد و افزود: این طرح ملی برای پنجمین سال متوالی، هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروزی با هدف خدمات‌دهی به مسافران و زائران برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه در اجرای طرح مزبور در مجموع 43 روحانی مبلغ فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: 35 نفر از این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و هشت نفر نیز از مدارس علمیه داخلی استان به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه محل اجرای طرح ملی آرامش بهاری فرستاده می‌شوند.

 

وی برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات، غرفه کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز، اقامه نماز جماعت، برگزاری آیین تحویل سال نو، نمایشگاه کتاب و غیره را برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در طرح آرامش بهاری در استان ذکر کرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات