۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۰۸۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی در کشور ریل‌گذاری شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر انجام ریلی کارها و اجتناب از فعالیت‌های دیمی، گفت: باید فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی در کشور ریل‌گذاری شود وگرنه به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.
حجت الاسلام يعقوبي- نشست شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در پنجاه و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان، بر انجام کارهای زیربنایی و فعالیت‌های اصولی در حوزه فرهنگ تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر زیربنایی‌تر حرکت کرده و بسترها را فراهم کنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی موجود مرتفع می‌شوند، افزود: مسؤولان باید به کارهای فرهنگی زیربنایی و بنیادی‌تر بیشتر توجه کرده و کمتر به سراغ کارهای فرهنگی ظاهری و صوری بروند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی نیز هست، با تأکید بر اینکه می‌بایست فرهنگ عمومی و سبک زندگی اسلامی در کشور ریل‌گذاری شود، خاطرنشان کرد: لازم است در کنار برگزاری همایش‌ها و جلسات، ریل‌گذاری موضوعات فرهنگی نیز به صورت ویژه در دستور کار باشد چرا که در صورت انجام کارها به صورت دیمی، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

 

وی با اشاره به اینکه می‌بایست ریل‌گذاری فرهنگ عمومی در استان به خوبی انجام گیرد، اضافه کرد: این مهم با آماده کردن زیرساخت‌ها و انجام درست برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محقق می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های فرهنگی جامعه را ارتقاء دهیم به خودی خود سطح وسیعی از جامعه در راستای این زیرساخت‌ها حرکت کرده و وضعیت فرهنگی اجتماع اصلاح شده و بهبود می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه هر فعالیتی نیاز به مقوله فرهنگ و پیوست فرهنگی دارد، تصریح کرد: می‌بایست مسؤولان مرتبط در این زمینه الزام قانونی ایجاد کنند به‌گونه‌ای که در مهندسی شهری، برنامه‌ریزی و معماری دینی لحاظ شده و وقتی نقشه ساختمانی ریخته می‌شود در آن نقشه مواردی ازجمله نمازخانه، کتابخانه و سایر مراکز معماری اسلامی به طور ویژه دیده شود تا فرهنگ اسلامی به شکل واضح در جامعه خود را نشان دهد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر توجه ویژه به اطعام فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: اگرچه در مناسبت‌های مذهبی اطعام جسمانی پسندیده است اما می‌بایست در کنار آن، اطعام فرهنگی هم مورد توجه همه متولیان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: زیبنده است در ١٠ شب محرم یک شب را به اطعام فرهنگی اختصاص داده و به مردم کتاب هدیه دهیم تا از این طریق مطالعه کتاب هم در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید اطعام فرهنگی را برای تغذیه روحی جامعه و افراد آغاز کنیم، تصریح کرد: با وجود اینکه اطعام جسمی خوبی داریم و در مراسم‌ مذهبی به این حوزه توجه می‌شود اما در اطعام فرهنگی و روحی بسیار کم توجه هستیم، آن هم در حالی که اهمیت بعد روحی و روانی افراد کمتر از بعد جسمانی نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید به اطعام فرهنگی توجه بیشتری شود و این مهم با هدیه دادن کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی زیربنایی امکان‌پذیر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از مجریان و فعالان برگزاری همایش تجلیل و تکریم از فعالان و چهره‌های قرآنی خراسان شمالی، اظهار کرد: تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی یک نوع فرهنگ‌سازی بوده و فضای فرهنگی خوبی را در استان رقم زد اما لازم است این‌گونه برنامه‌ها به صورت منسجم‌تری برگزار شود تا شاهد توسعه فرهنگ عمومی در جامعه باشیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات