۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۲۲۰۸۸
در سال 95؛

کنگره ملی آیت‌الله سیدحسن موسوی بجنوردی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی و کنگره ملی آیت‌الله سیدحسن موسوی بجنوردی در سال پیش رو، دو برنامه اصلی این استان در حوزه فرهنگی است.
ثابت قدم وحيد- شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصر امروز در پنجاه و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که با شرکت اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری، اظهار کرد: در سال ٩٤ شاهد برکات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و هنری استان بودیم که منشأ تصمیمات و اقدامات مطلوب در حوزه فرهنگ و هنر استان شد.

 

وی با اشاره به شعار سال به عنوان دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، ادامه داد: تجلی حضور مردم در سه مقطع استقبال از ریاست جمهور، انتخابات و راهپیمایی ٢٢ بهمن گواه اثرگذاری اقدامات فرهنگی در استان بود که از مظاهر و مصادیق ارزشمند همدلی و هم‌زبانی به شمار می‌روند.

 

ثابت‌قدم وحید خاطرنشان کرد: امسال در مرکز استان چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی با ١٠ دستور جلسه و ١٩ مصوبه برگزار شده که بخش زیادی از این مصوبات اجرایی و عملیاتی شده است.

 

وی افزود: اجرای 15 برنامه با حضور اساتید کشوری در راستای شیرین سازی زندگی و پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی، استقرار دبیرخانه سبک زندگی اسلامی در استان و مدیریت 21 استان توسط استان خراسان شمالی از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده در استان در سال جاری هستند.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به استقرار دبیرخانه دائمی سبک زندگی اسلامی در استان، گفت: این امر می‌تواند موجب جهش فرهنگی در استان شده و فرصت‌های ارزنده‌ای را برای استان رقم بزند.

 

وی همچنین به برگزاری همایش تجلیل از دست‌اندرکاران قرآنی استان در طی امسال هم اشاره کرد و افزود: تجلیل از پیشکسوتان حوزه قرآن و نماز یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی انجام شده در استان در سال جاری بود.

 

ثابت‌قدم وحید با بیان اینکه علاوه بر این درخشش روستای قلعه خان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب یکی دیگر از رویدادهای مهم فرهنگی در استان بود، ادامه داد: روستای قلعه خان خراسان شمالی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب جزء ١٠ روستای برتر کشور شناخته شد و از مدیر کانون فرهنگی و هنری این روستا در تالار وحدت تهران با حضور معاون اول رییس جمهور قدردانی به عمل آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی استان در سال پیش رو، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره آیت‌الله سید میرزاحسن موسوی بجنوردی و برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در راستای توسعه فرهنگ منور رضوی و توسعه تئاتر از رویکردهای مهم فرهنگی در سال آتی است.

 

ثابت‌قدم وحید همچنین تشکیل ستاد پایتخت کتاب کشور در استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر روستایی، افتتاح کتابخانه‌های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین و غیره را از دیگر برنامه‌های فرهنگی استان در سال آینده برشمرد.

 

گفتنی است، برگزاری پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در اردیبهشت‌ماه ٩٥ ویژه شعار سال و پرداختن به اطعام فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی از مصوبات این جلسه بود.

 

همچنین در پایان پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، از اعضای این شورا با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای به رسم یادبود، قدردانی شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات