۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۲۲۱۵۱
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:

طرح آرامش بهاری در 47 بقعه متبرکه کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: در تعطیلات نوروز امسال 47 بقیه متبرکه شهرستان میزبان مسافران، زائران و مجاوران این بقاع خواهند بود.
حجت الاسلام جعفر جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جعفر جنتی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، صبح امروز در گفت‌گو با خبرنگاران، گفت: از 47 بقعه متبرکه در طرح آرامش بهاری این شهرستان 11 بقعه متبرکه دارای خمیه معرفت است که در آن غرفه های مشاوره، نقاشی کودکان و طرح قرآن بخوان جایزه بگیر در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان کرد: نوروز عید باستانی و همه نو شدن بهار طبیعت را به یکدیگر تبریک گفته و سنت حسنه صله رحم را انجام می دهند و ملت شیعه ایران به ویژه مردم دارالمومنین کاشان رغبت دارند لحظه تحویل سال نو را در کنار مضجع امامزادگان و بقاع متبرکه، که هرکدام ذراری پاک رسول خدا شروع کنند، این سنت حسنه نیز چندین سال متوالی است مرسوم شده است، از این جهت پیش از آغاز سال نو بقاع متبرکه کاشان به مانند دیگر بقاع سراسر کشور خود را برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی آماده کرده است.

 

حجت الاسلام جنتی، برگزاری مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه، ایجاد خیمه های معرفت، نماز جماعت، برگزاری مراسم ادعیه و برپایی و آماده سازی خدمات رفاهی برای مسافران و زائران نوروزی را از جمله برنامه های متنوع بقاع متبرکه کاشان اعلام کرد و یادآور شد: این برنامه ها به همت عوامل اجرایی بقاع متبرکه و با نظارت اداره اواقف و امور خیریه کاشان برگزار می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: با توجه به این که تاکنون هیچ کدام از ادارات و نهادهای کاشان نقشه گردشگری نوروز امسال کاشان را تهیه نکرده اند، این اداره در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به مسافران نوروزی اقدام به تهیه نقشه شهرستان کاشان کرده است که در مبادی ورودی شهر به مسافران ارائه می شود.

 

به گفته وی، در این نقشه بقاع متبرکه میزبان مسافران همراه با موقعیت های خاص هر کدام علامت گذاری و مشخص شده است تا دسترسی مسافران به بقاع متبرکه به سهولت انجام پذیرد.

 

حجت الاسلام جنتی، آستان مقدس علی ابن امام محمد باقر، آستان مقدس سلطان امیراحمد، امامزاده ولی بن موسی راوند، امامزاده نورالهدی اردهال، امامزاده محمود روستای علوی، امامزاده یونس بارونق، امامزاده سلیمان و اسحاق شهر مشکات، امامزاده داود شهر قمصر، امامزاده حسین و عدنان روستای جوینان، امامزادگان قاسم و محمد شهر جوشقان قالی از جمله بقاع متبرکه ای هستند که در آنها خیمه های معرفت ایجاد شده است.

 

به گفته وی، در خیمه معرفت، غرفه های مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه نقاشی و قرآن کودکان و اعطای هدیه به کودکان، غرفه های محصولات فرهنگی و حجاب تدارک دیده شده تا مسافران و زائران نوروزی و کودکان لحظات خوبی را در کنار مضجع شریف امامزادگان تجربه کنند. 

 

شایان ذکر است، طرح آرامش بهاری از جمله دهها طرح مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه است که در بقاع متبرکه اجرا و از مسافران نوروزی میزبانی می کنند./1307/203/ب1

ارسال نظرات