۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۳۲۲۱۵۵
آیت‌الله مهمان‌نواز:

انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه مهم‌ترین رسالت طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های طلاب و روحانیان، فعالیت در راستای انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه و حفظ انقلاب اسلامی است.
آيت الله مهمان نواز- درس اخلاق آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سلسله درس‌های اخلاق که با شرکت اساتید حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و روحانیان استان در محل دفتر نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار کرد: باید طلاب و روحانیان و متولیان حوزه‌های علمیه، این فرمایشات رهبری را فصل‌الخطاب قرار داده و در راستای تحقق آن‌ها فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به نقش روحانیان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: همان‌گونه که روحانیت نقش اصلی و رهبری را در پیروزی انقلاب و تشکیل نظام مقدس اسلامی بر عهده داشت باید این قشر وظیفه خود را در استمرار و تقویت این نظام نیز به خوبی ایفا کند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه نقش روحانیان در حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی آن بسیار حیاتی است، خاطرنشان کرد: با وجود این متأسفانه از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی افراد با اقدامات، تحرکات و سخنان خود در پی بازگرداندن کشور و انقلاب به دوران پیش از انقلاب اسلامی هستند که همه باید در برابر این روند و رویه خطرناک هوشیار باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیان در برابر جلوگیری از این روند و ایستادگی در برابر این افراد در خط مقدم قرار دارند، تصریح کرد: باید آگاه باشیم که اگرچه پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی دشوار بود اما استمرار و حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی سخت‌تر از پیروزی آن است.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه طلاب و روحانیان می‌بایست نقش مهم خود را در راستای حفاظت و حراست از آرمان‌های اسلامی و انقلابی به درستی ایفا کنند، افزود: همان‌طور که انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه شروع شد و به ثمر نشست اکنون نیز باید حفاظت از این انقلاب با نقش‌آفرینی ویژه حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیان صورت گیرد.

 

به گفته وی درواقع امروز یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های طلاب و روحانیان، فعالیت در راستای انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه و حفظ انقلاب اسلامی است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت حدیثی از رسول گرامی اسلام، اظهار کرد: بنا به فرموده حضرت محمد (ص)، باری تعالی در روز قیامت به اموال و صورت‌ها توجه نمی‌کند بلکه سیرت و اموال معنوی انسان در روز قیامت مورد توجه است.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز ادامه داد: خداوند به قلب‌ها توجه کرده و در روز قیامت نیز پاکی قلب که نتیجه تقوا است مورد توجه بوده و برای انسان ثمربخش خواهد بود.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: اگر ظرف قلب‌های ما پاک باشد، این پاکی زمینه‌ساز پذیرش و جذب هدایت‌های الهی می‌شود اما اگر قلب پاک نباشد دیگر عبادت‌ها و کلام الهی نیز برای انسان لذت و ثمره‌ چندانی در پی نخواهد داشت./9314/202/ب1

ارسال نظرات