۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۱۷۴
آیت‌الله شبستری:

رسانه‌ها از شایعه پراکنی و زدن تیترهای نامناسب خودداری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که متأسفانه برخی رسانه ها گاهی تیترهایی می زنند که با محتوای آن مطابقت ندارد، گفت: رسانه ها صداقت را بیشتر رعایت کنند، مبادا مطالب غیرواقع و شایعات را مطرح کنند که منجر به التهاب اذهان عمومی شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح و رونمایی پروژه‌های اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز، با بیان اینکه در قرآن کریم بارها بر ضرورت انجام عمل صالح تأکید شده است، اظهار داشت: معیار عمل صالح بجا و شایسته بودن آن است.

 


وی با بیان این‌که شهرداری تبریز با افتتاح چندین پروژه در حوزه سلامت، خلأهای این بخش را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: کلانشهر تبریز با کمبود بیمارستان و مراکز درمانی مواجه است، بیمارستان‌ و کیلینیک زیادی در تبریز وجود دارد، ولی باتوجه به کثرت جمعیت، این مراکز درمانی پاسخگوی نیازها نیست که امیدوارم درمانگاه تخصصی قلب و عروق امام جواد(ع) گرهی از مشکلات باز کند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بالا بودن آمار بیماران قلب و عروق در کشور، بر ضرورت توجه به سلامت فردی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: ضروری است رسانه‌ها و مجموعه‌های ذیربط در راستای فرهنگسازی برای پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری‌های قلبی نقش آفرینی کنند.

 


وی افزود: شهرداری تبریز افزون بر مد نظر قرار دادن سلامت شهر، سلامت شهروندی را نیز مورد توجه قرار داده است و ضرورت دارد شهرداری به دیگر مشکلات مردم نیز رسیدگی کند. همچنین شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی توجه کند تا افزون بر کم شدن ترافیک، آلودگی هوای تبریز نیز کاهش یابد.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولان رسانه‌های گروهی توصیه کرد، تا زمانی که از صحت و سقم خبر مطمئن نیستید، آن را منتشر نکنید و همچنین در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از شایعه پراکنی و زدن تیترهای نامناسب که با محتوای خبر همخوانی ندارد، پرهیز کنید.

 


امام جمعه تبریز تصریح کرد: رسانه ها صداقت را بیشتر رعایت کنند، مبادا مطالب غیرواقع و شایعات را مطرح کنند که منجر به التهاب اذهان عمومی شود. متأسفانه برخی رسانه ها گاهی تیترهایی می زنند که با محتوای آن مطابقت ندارد.

 


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز در سخنانی با اشاره به کاهش 600 میلیارد تومانی نقدینگی شهرداری تبریز در سال 94 اظهار داشت: با این وجود و علی رغم این کاهش، پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار شهری را با قدرت به پیش برده و حتی در مدت دو سال اخیر برای بعضی از پروژه‌ها برابر 12 سال گذشته اعتبار هزینه کرده ایم.

 


وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز به یک میلیون نفر از شهروندان خدمات دروه های آموزشی حوزه سلامت را ارائه داده است، گفت: این عمل شهرداری گامی در راستای مدیریت واحد شهری است و شهرداری این آمادگی دارد که به مدیریت واحد شهری ورود یابد.

 


نجفی افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری اسلامی، پایتخت فرش جهان و شهر نمونه گردشگری در سال 2018 وظیفه و مسؤولیت شهروندان را دوچندان کرده و با بررسی ها و برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد، تمام تلاش ما این است که هر شهروند تبریزی در سال 2018 یک میزبانی شایسته برای گردشگران و میهمانان شود.

 


شهردار تبریز در پایان با تقدیر از همراهی خبرنگاران و رسانه ها با خادمان شهر گفت: در راستای ارائه خدمات به خبرنگاران در سال 1395 تمامی خدمات درمانی شهرداری تبریز برای تمام خبرنگاران عضو خانه مطبوعات به شکل رایگان خواهد بود و این خبرنگاران می توانند از خدمات درمانی شهرداری تبریز به رایگان استفاده کنند./935/202/ب1

ارسال نظرات