۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۲۲۱۷۶

انتقاد آیت الله سبحانی از تعطیلی زودهنگام حوزه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اگر در این سطح درس بخوانیم فقه و کیان علمی شیعه را حفظ نکردیم، گفت: حفظ علم و کیان شیعه شب و روز درس خواندن است؛ در دوران شاه مرحوم آیت الله گلپایگانی آمدند و در روز عید درس خود را آغاز کردند؛ بزرگان با چنین شرایطی حوزه را حفظ کردند.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در آخرین جلسه درس خاج خود در سال 94 که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: انسان در زندگی فرصت هایی دارد که همانند نسیم است که می آید و می رود.


وی افزود: اگر کسی این فرصت ها را در زندگی از دست بدهد مغبون است، باید قدر این فرصت ها دانسته شود؛ نماز شب، زیارت سید الشهدا(ع)، دستگیری از فقرا و دوران جوانی طلبگی و درس خواندن نیز نفحه و نسیم به شمار می رود که باید از آن استفاده لازم را انجام داد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که زمان درس خواندن در دوران جوانی است، اظهار داشت: در دوران پیری انسان حال درس خواندن و مطالعه ندارد و مغزش نمی کشد، انسان تا جوان است و حوزه وجود دارد و این همه هزینه برای حوزه می شود باید استفاده کند.


وی ادامه داد: هزینه ای که هرماه برای حوزه علمیه می شود باید بازدهی داشته باشد، بازدهی حوزه این است که طلاب درس خوان باشند و درس اولویت اول باشد و بقیه مسائل درجه دوم شود، دیروز یک نفر از دوستان گفت که درس های مدرسه آیت الله گلپایگانی هفته گذشته تعطیل شد.


این مرجع تقلید با بیان این که اگر در این سطح درس بخوانیم فقه و کیان علمی شیعه را حفظ نکردیم، ابراز داشت: حفظ علم و کیان شیعه شب و روز درس خواندن است؛ در دوران شاه مرحوم آیت الله گلپایگانی آمدند و در روز عید درس خود را آغاز کردند؛ بزرگان با چنین شرایطی حوزه را حفظ کردند.


وی عنوان کرد: اگر بخواهیم به هر عنوانی درس را تعطیل و به استراحت بپردازیم باید بدانیم که با استراحت انسان به جایی نمی رسد، مردم باید سخت کوش باشند تا به نتیجه واقعی برسند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات