۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۱۸۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

وظیفه حوزه علمیه پرورش عالمان دین برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رنجبریان گفت: تحصیل در مدارس علمیه سبب پرورش عالمانی در تراز علامه طباطبایی، شهید بهشتی و دیگر عالمان ربانی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از ارزش ها می‌شود.
مهدي رنجبريان

حجت الاسلام مهدی رنجبریان، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل برادران در حوزه و مدارس علمیه و همچنین کارایی تحصیل کردگان حوزه برای جامعه، گفت: بزرگ ترین نیاز امروز جامعه حضور عالمانی در تراز شهید بهشتی است که این امر واجب کفایی است تا جوانان مستعد و توانا در این مسیر قدم بردارند، چرا که در افق این نگاه می‌توانیم نقش بزرگانی همچون شهید بهشتی و نقش ایشان در انقلاب اسلامی ایران و حتی جهان اسلام را شاهد باشیم.

 

وی افزود: در شرایط حال که شاهد تهاجم فرهنگی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبیخون فرهنگی هستیم بیش از هر چیز نیاز به حضور عالمانی در جهت مقابله با این شبیخون بیرحمانه که فرهنگ دینی، ملی و بومی را هدف قرار داده هستیم تا بتوانند از مرزهای فکری و عقیدتی کشور دفاع کنند.

 

حجت‌الاسلام رنجبریان در ادامه با بیان نقاط قوت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) که سبب استقبال طلاب و برادران از این مدرسه شده است، گفت: وجود اساتید کارآزموده و مجرب در رشته‌های گوناگون در کنار حضور تمام وقت مسؤولان ارشد مدرسه، نوآوری‌های پژوهشی و حضور بزرگان علم و همچنین تولیت حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در یک‌سو و وجود دوره‌های خاص درسی و غیر درسی مانند مرکز تخصصی تفسیر در کنار آموزش مکالمه پیشگام عربی در این حوزه سبب استقبال طلاب و برادران شده است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) درباره ظرفیت پذیرش در این حوزه گفت: امسال نیز همانند سنوات پیشین در پایه اول 50 نفر از شرکت کنندگان در آزمون، پس از مصاحبه و قبولی در آن ثبت نام به‌عمل آمده و برادران شروع به تحصیل می‌کنند.

 

وی درباره طرح های تشویقی گفت: شروع دوره‌های تحصیلی در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود و در ایام شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) شاهد تشرف علما و طلاب این مدرسه علمیه از نجف به کربلای معلی هستیم.

 

گفتنی است، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در سال 82 هجری شمسی تاسیس و در سال 88 به محله ازگل، خیابان نوبهار، گلستان شرقی منتقل شد که در حال حاضر 240 طلبه در پایه های 1 تا 10 مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

شایان ذکر است مؤسس و متولی این حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران است./9599/302/ب1

ارسال نظرات