۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۲۲۶
معاون حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مانع نفوذ فرهنگی دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران به مسأله نفوذ فرهنگی و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره اشاره کرد و گفت: به حتم گسترش برنامه راهیان نور به عنوان یک حرکت عقلانی و مانور عظیم فرهنگی و دینی می تواند مانع نفوذ فرهنگی دشمنان به جامعه دینی شود.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم اعزام کاروان های راهیان نور طلاب استان گفت: 162 نفر از طلاب مدارس علمیه در قالب چهار کاروان به سرزمین های نور اعزام شدند.

 

وی همچنین از اعزام 15 نفر از طلاب حوزه علمیه استان به عنوان راویان دفاع مقدس در کاروان های راهیان نور استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس، اجرای برنامه های دینی و فرهنگی و همچنین روایت گری جنگ در این کاروان های اعزامی حضور خواهند داشت.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج آرمان های و ارزش های دفاع مقدس هستیم، تصریح کرد: به حتم گسترش این فرهنگ ارزشی موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن همه توان خود را برای تضعیف ارزش های دفاع مقدس به کار گرفته است، گفت: نباید بگذاریم آرمان های شهدا و ارزش هایی که فرزندان این انقلاب هشت سال برای به دست آوردن آن از خودگذشتگی و ایثار کردند کمرنگ شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی کاروان های راهیان نور را بهترین ظرفیت برای تبلیغ ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس در جامعه دانست و گفت: جامعه جوان امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از این فرهنگ اصیل و معنوی هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت برنامه راهیان نور موجب تقویت روحیه هادی و انقلابی در میان مردم به ویژه نسل جوان خواهد شد، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این مانور عظیم فرهنگی در کشور استفاده شود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور گسترده عموم جامعه به ویژه نسل جوان در سرزمین های نور موجب تقویت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا خواهد شد، تصریح کرد: امروز هر آنچه داریم به برکت خون های پاک شهدا است که باید آرمان های آن انسان های پاک برای همیشه تاریخ در این مملکت زنده بماند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با تأکید بر این که آحاد جامعه اسلامی به شهدا دین بزرگی داریم که باید جبران کنیم، گفت: حرکت در مسیری که شهدا آن را آغاز کردند کوچکترین کاری است که ما به عنوان میراث دار شهدا می توانیم در این کشور انجام  دهیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا را یک اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: حضور مردم به ویژه نسل جوان در سرزمین های نور باید همراه با کسب معرفت دینی باشد.

 

حجت الاسلام میرعمادی کاروان های راهیان را حرکت به سمت عقلانیت و نورانیت دانست و با بیان این که به حتم تقویت این برنامه فرهنگی و معنوی موجب مصون ماندن جامعه از هجمه های فرهنگی دشمنان خواهد شد، گفت: با توجه به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس در جامعه، برنامه اثربخش راهیان نور همچون سد محکمی در برابر این توطئه دشمنان خواهد بود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران به مسأله نفوذ فرهنگی و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و افزود: به حتم گسترش برنامه راهیان نور به عنوان یک حرکت عقلانی و مانور عظیم فرهنگی و دینی می تواند مانع نفوذ فرهنگی دشمنان به جامعه دینی شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خاطرات روزهای بزرگ حماسه فرزندان انقلاب باید همواره زنده و پویا بماند، گفت: راهیان نور یکی از بهترین راه های زنده نگه داشتن خاطرات از خودگذشتگی و ایثار فرزندان کشورمان است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، سرزمین های نور را نمادی روشن از مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز هر آنچه در این عرصه عظیم سرمایه گذاری کنیم به حتم شاهد بازدهی بسیار مناسبی در عرصه فرهنگی و دینی خواهیم بود./1317/202/ب1

ارسال نظرات