۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۳۲۲۲۵۵
در سال جاری صورت گرفت؛

اعزام 175 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب طرح های مختلفی که اوقاف و امور خیریه مجری برگزاری آن ها است، در مجموع 175 مبلغ دینی در سال جاری به بقاع متبرکه این استان اعزام شدند.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که تعداد وقف در این استان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، اعتماد سازی را عامل اصلی ترغیب افراد به وقف دانست و تأکید کرد: رسانه‌ها در این زمینه نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

 

وی اعتبارات تملک داریی این دستگاه در سال جاری را 25 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: مردم خیر استان نیز در سال ‌جاری پنج میلیارد ریال به اوقاف و امور خیریه کمک کرده‌اند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری، اعزام مبلغان دینی به بقاع متبرکه در قالب طرح های مختلف مذهبی را یکی از رسالت های اصلی این اداره کل برشمرد و ابراز داشت: در همین راستا و در قالب طرح های مختلفی که اوقاف و امور خیریه مجری برگزاری آن ها است، در مجموع 175 مبلغ دینی در سال جاری به بقاع متبرکه این استان اعزام شدند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که ویژه برنامه تحویل سال جدید همزمان با سراسر کشور در 20 بقعه متبرکه شاخص این استان برگزار می شود، گفت: این ویژه برنامه در قالب طرح آرامش بهاری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با بیان این که این اداره کل سه میلیارد ریال از اشخاص حقوقی بابت اجاره بهای موقوفات طلب دارد، افزود: بخش عمده اجاره های معوق اوقاف استان از آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مخابرات است.


وی پرداخت نشدن اجاره موقوفات را از موانع مهم اجرای نیت واقفان دانست و اظهار داشت: بخش عمده معوقه اجاره موقوفات مربوط به شهرستان های شهرکرد و بروجن است.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری، بدون اعلام آمار تعداد پرونده های موقوفه خواری در استان گفت: هم اکنون چهار پرونده مهم موقوفه خواری اشخاص حقیقی در دادگستری استان در دست بررسی است.


این مقام مسؤول در زمینه پرونده موقوفه شهر وردنجان گفت: موقوفه وردنجان یک موقوفه خاص است و اداره کل اوقاف وامور خیریه استان در این زمینه ورود پیدا نمی کند.


وی تصریح کرد: مدیریت موقوفاتی که متولی ندارند با اوقاف و امور خیریه است و در موقوفاتی که دارای متولی است اگر تعرض و تخلفی از سوی متولی انجام شود، اوقاف و امور خیریه حق شکایت از متولی را دارد.


به گزارش رسا، هم اکنون یک هزار و 600 موقوفه در استان چهارمحال وبختیاری ثبت شده است که از این تعداد 300 موقوفه منفعتی و مابقی مسجد، حسینیه و دارالقرآن است./9457/302/ب1

ارسال نظرات