۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۲۶۴
از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب؛

پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی، در حال حاضر به طور متوسط 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
حجت الاسلام سالاري حوزه علميه خراسان شمالي

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91، اظهار کرد: در سفر رهبری به استان در مجموع 15 پروژه عمرانی با اعتبار 92 میلیارد ریال برای احداث، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه در شهرستان‌های مختلف استان به تصویب رسید که تمامی 15 پروژه مزبور اجرا شده و شماری از آن‌ها نیز تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند.

 

وی اضافه کرد: از 92 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌ شده برای اجرای این طرح‌ها، 50 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، 30 میلیارد ریال از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و 12 میلیارد ریال آن نیز از دفتر ریاست جمهوری پرداخت شده و یا در آینده تخصیص می‌یابد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه برخی از این پروژه‌ها اجرا و تکمیل شده و برخی دیگر نیز مراحل مختلف ساخت را طی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع به طور میانگین پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی در حال حاضر حدود 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: درزمینه اجرای پروژه‌های عمرانی مصوب سفر رهبری، حوزه‌های علمیه به نسبت سایر دستگاه‌های استان جلوتر هستند و امید می‌رود با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا، بخشی از مشکلات زیرساختی مدارس علمیه در خراسان شمالی مرتفع شود.

 

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت احداث ساختمان استادسرای مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، مصوب سفر رهبری، اظهار کرد: ساختمان استادسرای این مدرسه در دو واحد با مساحت 310 مترمربع و با زیربنای 270 مترمربع احداث شده و در حال حاضر بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی به روند احداث ساختمان استادسرای مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد مصوب سفر رهبری نیز پرداخت و افزود: استادسرای مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد نیز در هشت واحد با زیربنای 900 مترمربع با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبری تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی در مورد روند احداث مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بجنورد هم اظهار کرد: این پروژه با در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و با اعتبار 12 میلیارد ریال کلنگ زنی شده و بر اساس برنامه قرار است از این میزان اعتبار 10 میلیارد ریال از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری و دو میلیارد ریال نیز از سوی دفتر رهبری تأمین شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه پروژه مزبور با زیربنای سه هزار و 700 مترمربع در تابستان امسال کلنگ زنی شد، خاطرنشان کرد: طرح ساختمان مدرسه علمیه تخصصی بجنورد اکنون در بحث واگذاری زمین بوده و تنها چهار درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های مصوب سفر رهبری در بخش حوزه‌های علمیه استان، تکمیل ساختمان مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان راز و جرگلان بود، گفت: این پروژه با زیربنای سه هزار و 100 مترمربع در فضایی به وسعت 17 هزار و 200 مترمربع احداث شده و اکنون نیز 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گفته حجت‌الاسلام سالاری پروژه استادسرای حوزه علمیه راز نیز با زیربنای 360 مترمربع و در دو واحد احداث شد که اکنون تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

شایان ذکر است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه‌ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می‌کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات