۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۳۲۸
امام جمعه شوشتر:

حوزه علمیه پایگاه تولد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر با اشاره به نقش حوزه ها و مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حوزه های علمیه و مساجد پایگاه های تولد انقلاب اسلامی هستند.
انقلاب اسلامي

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» که از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 94 بیان شد، گفت: در رابطه با این شعار می توان از 2 جهت اقدامات صورت گرفته و اقداماتی که می توانست صورت بگیرد نظر داد.

 

امام جمعه شوشتر با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق این شعار ابراز داشت: امسال قضایای مهمی همچون مذاکرات هسته ای، برجام و پسابرجام، انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی داشتیم و با رعایت اصول و ضوابط و مدنظر قرار دادن این شعار از وقوع بساری از آسیب ها جلوگیری شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که تدابیر و پیش بینی های رهبر معظم انقلاب از وقوع پیشامدهای ناگوار در سال 94 جلوگیری کرد، افزود: با اصول و آرمان هایی که باید به آنها دست یابیم کماکان فاصله داریم؛ بنابراین کسانی که قادر به ایجاد وحدت و یکدلی در میان مسؤولان و مردم در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اجرایی، امنیتی، و نظریه های سیاسی هستند، گام های بیشتر و محمکتری را باید در این سال برمی داشتند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که وظیفه خدمت رسانی و ایجاد وحدت در میان مردم و مسؤولان همچنان باقی است، خاطرنشان کرد: مردم در عمل این شعار به وظیفه خود نسبت به دولتمردان و مسؤولان موفق تر عمل کرده و با حضور در صحنه های مهم همچون انتخابات، راهپیمایی ها، اتخاذ مواضع تا حد مطلوبی این وحدت را میان خود و با مسؤولان نشان دادند.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسؤولان در این باره کوتاهی کرده و با آنچه که باید امسال به آن می رسیدیم فاصله زیادی وجود دارد.

 

امام جمعه شوشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب، گفت: حوزه های علمیه و مساجد به عنوان مراکز فرهنگی، پایگاه های اصلی تولد انقلاب اسلامی هستند و فاصله انداختن میان این پایگاه ها با بدنه مدیریت نظام اسلامی خلاف انقلابی عمل کردن است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه و مساجد فعالیت بیشتری از خود نشان دهند، ابراز داشت: مسؤولان از این مراکز استقبال کرده تا شاهد تأثیرگذاری بیشتر فعالیت های آنها در بدنه مدیریت نظام اسلامی باشیم.

 

وی تصریح کرد: نگرانی رهبر معظم انقلاب در بحث «انقلاب زدایی» حوزه که با توجه به این که انقلاب اسلامی از حوزه ها و مساجد و نیروهای متدین نشأت گرفته بدین خاطر است که انقلابی ماندن مدیریت نظام اسلامی و کشور منوط به برقراری ارتباط بیشتر با حوزه ها و مساجد است./9456/302/ب2

ارسال نظرات