۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۳۲۲۳۳۱
به منظور پاسخگویی به سؤالات شرعی؛

مبلغان دینی در مناطق گردشگرپذیر مازندران حاضر می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از اعزام روحانی به مناطق مسافر خیز به منظور اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه دینی و فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: پاسخ گویی به سؤالات دینی، احکام مسافر و همچنین اقامه نماز جماعت مهم ترین وظیفه روحانیان اعزامی به این مناطق است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کمیته ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و توزیع بسته های فرهنگی میان مسافران اشاره کرد و گفت: دستگاه های دینی و فرهنگی همانند سال های گذشته در تعطیلات نوروزی برنامه های گسترده دینی و فرهنگی متنوعی را برای مسافران در دستور کار دارند.

 

وی همچنین از اعزام روحانی به مناطق مسافر خیز به منظور اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه دینی و فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: پاسخ گویی به سؤالات دینی، احکام مسافر و همچنین اقامه نماز جماعت مهم ترین وظیفه روحانیان اعزامی به این مناطق است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به حتم حضور روحانیت در مناطق مسافرپذیر استان موجب کاهش برخی ناهنجاری های اخلاقی خواهد شد، افزود: تجربه موفق سال های گذشته حضور مبلغان دینی در سواحل و پارک های جنگی و پاسخگویی به سؤالات دینی آنها موجب تقویت این حضور در تعطیلات نوروزی امسال شود.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نماز جماعت نیز با حضور روحانیان در مساجد بین راهی و همچنین مساجد شبانه روزی داخل شهر برگزار خواهد شد، افزود: مجموعه کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر استان به مناسبت تعطیلات نوروزی تمهیدات و برنامه های ویژه ای برای میزبانی از مسافران و گردشگران تدارک دیده است.

 

وی سخنرانی پیرامون مسأله عفاف و حجاب، آثار مسافرت بر روح انسان، سیره رسول اکرم‌(ص) نظافت و رعایت بهداشت را از دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی به مبلغان در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نماز‌خانه‌های برخی مناطق مسافر‌خیز نظیر ساحل دریا و جنگل برای استقبال از مسافران تجهیز شده است، خاطر‌نشان کرد: نماز جماعت نیز با حضور روحانی در این مناطق برگزار خواهد شد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت رعایت مسائل اخلاقی به ویژه حجاب اسلامی از سوی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی در مناطق توریستی استان تأکید کرد و گفت: نباید به بهانه تفریح و بهره مندی از مواهب طبیعی به ویژه سواحل دریا شاهد برخی مسائل خلاف عفت عمومی باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بدحجابی و بی عفتی موجب خدشه دار شدن مبانی دینی ما خواهد شد، افزود: مازندران دیار علویان و پایگاه نخستین حکومت شیعی است و نباید در این ایام شاهد برخی ناهنجاری های اخلاقی در مناطق مختلف باشیم.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین بر ضرورت نظارت و برخورد قانونی دستگاه های ذی ربط با برهم زنندگان اخلاق عمومی در سواحل و پارک ها در ایام تعطیلات نوروز تأکید کرد و گفت: مردم ولایت مدار و مؤمن مازندران اجازه بروز چنین بد اخلاقی هایی را در مناطق مختلف نخواهند داد.

 

وی همچنین از تهیه و تدوین بروشور احکام نماز، مسافر و آداب مسافرت برای توزیع در ایان تعطیلات نوروز خبر داد و ادامه داد: این بروشورها برای توزیع به همه شهرستان ها ارسال شده که در ورودی هر شهر بین مسافران توزیع خواهد شد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندرات، توزیع اقلام متنوع فرهنگی نظیر قرآن کریم، نهج البلاغه، توضیح المسائل و پوسترهای متنوع در مساجد و اماکن مسافرخیز از دیگر برنامه های این اداره کل در ایان تعطیلات نوروز است./950/202/ب1

ارسال نظرات