۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۲۲۴۵۹

دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در تبریز افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی با حضور مقام های بلندپایه سازمان ملل متحد، در خانه تاریخی نیکدل تبریز افتتاح خواهد شد.
خانه نيکدل تبريز

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، مدیر برنامه های شکوفایی شهری سازمان ملل متحد امروز جمعه در دیدار با شهردار تبریز اظهار داشت: با همکاری مرکز اسکان بشر سازمان ملل، مسئولان ایرانی و مدیریت شهری تبریز، به زودی شاهد افتتاح دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی با حضور مقام های بلندپایه سازمان ملل متحد، در خانه تاریخی نیکدل تبریز خواهیم بود.

 

کیمبرلی بیلمر خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن فرهنگ و تاریخ کهن شهر تبریز و درخشش این شهر در دو سال اخیر، شهردار تبریز به عنوان رئیس دبیرخانه اطلس کشورهای اسلامی انتخاب شده است.


شهردار تبریز هم در این دیدار از آمادگی تبریز برای پیگیری اهداف دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: مدیریت شهری تبریز در دو سال گذشته، در کنار اقدام های بنیادین در توسعه و عمران شهری، توجه ویژه ای به جایگاه بین المللی شهر داشته است.


صادق نجفی خاطرنشان کرد: تبریز به موفقیت های مهمی از قبیل پایتخت فرش دستباف جهان و پایتخت نگارگری اسلامی و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 دست یافته است.


وی، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی گفت: این انتخاب موجب ارتقای جایگاه بین المللی شهر تبریز و افزایش همکاری های فرهنگی و اجتماعی ما با سایر شهرهای اسلامی خواهد شد.


شهردار تبریز گفت: با آغاز به کار دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی در خانه تاریخی نیکدل، اهداف این دبیرخانه با سرعت و انسجام بیشتری پیگیری خواهد شد.


دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی زیر مجموعه مجمع شهرهای بزرگ اسلامی و زیر نظر معاونت راهبردی شهرهای جهان در سازمان ملل، معروف به اسکان بشر (UN-habitat)، فعالیت می کند. شهردار تبریز به مدت دو سال به عنوان رئیس دبیرخانه اطلس کشورهای اسلامی انتخاب شده است./935/102/ب2

ارسال نظرات