۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۲۲۴۶۵
نماینده خبرگان رهبری:

ایام نوروز بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بر ضرورت کمک به فقرا، یتیمان و افراد مسکین و درمانده تأکید کرد و گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز، اظهار داشت: مقبولیت عید نوروز از سوی دین اسلام و اعطای شکل مذهبی به این عید از سوی اسلام، نشان از عمق فرهنگی ایرانی دارد.


وی با اشاره به احادیثی از رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) درباره عید نوروز، خاطرنشان کرد: بسیاری از آیین ها از جمله عید نوروز با توجه به تأکیدهای پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در راستای برادری، خوبی و نیکی به هم‌نوع برگزار می شود که نباید فراموش شوند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اسلام و آموزه های شیعی هیچ مخالفتی با شادی و دید و بازدیدهای نوروزی ندارد، تصریح کرد: در ایام عید باید شادی کرد، ولی نباید منجر به شکسته شدن حرمت ها شد، چرا که این کار موجب زیر سؤال رفتن ایمان و اعتقادات مردم می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بر ضرورت کمک به فقرا، یتیمان و افراد مسکین و درمانده در ایام عید نوروز تأکید کرد و افزود: از دیدگاه آموزه های اسلامی، بهترین مردم افرادی هستند که به جامعه و مردم خیر برسانند، از این رو ایام نوروز فرصتی برای دستگیری از نیازمندان است.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که آداب و رسوم مردم ایران و آذربایجان با آموزه های دینی آمیخته شده است، تصریح کرد: دین مبین اسلام همواره بر اهمیت توجه به نیازمندان و فقرا تأکید دارد، امروز شرایط اقتصادی و معیشتی بخشی از جامعه مطلوب نیست، از این رو باید به فکر یکدیگر باشیم و شادی عید را با هم تقسیم کنیم.


وی صله ارحام، عیادت بیماران، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، رفع کدورت‌ها، زیارت قبور و درگذشتگان، دعا و نیایش و شاد کردن کودکان را از جمله سنت‌های زیبای عید نوروز عنوان کرد و گفت: اسراف، تجمل‌گرایی، چشم و هم چشمی، بدگویی و غیبت، تشریفات در مهمانی نیز از جمله مسائلی است که بایستی فراموش شوند./935/302/ب2

ارسال نظرات