۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۲۲۴۸۳
کارشناس مذهبی:

سال نو با صدقه و انفاق آغاز کنیم/ صله رحم انسان را از مشکلات و گرفتاری ها نجات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی از توبه و صدقه به عنوان دو اقدام پسندیده انسان ها در آخرین روز و شب از سال شمسی یاد کرد و گفت: با انفاق و صدقه در آخرین روزها و شب سال شمسی به نیازمندان، سال خود را به پایان برسانیم و سال جدید را آغاز کنیم.
حجت الاسلام سيد روح الله حسيني تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام روح الله حسینی تهرانی، کارشناس مذهبی شنبه شب در آخرین شب از ماه سال 1394 در مسجد سلمان کاشان با اشاره به تفاوت های بین توبه و استغفار، گفت: یکی از علمای بزرگ تهران می گوید، توبه بر هر مومنی واجب است اما استغفار واجب نیست چرا که توبه برگشتن ازگناه و به طرف خدا رفتن است، اما استغفار از خدا می خواهد تا گناهانش را پرده پوشی کند.

 

وی افزود: استغفار واجب نیست اما توبه واجب است، از این رو انسان در هر حالتی چنانچه مرتکب گناه شد باید با توبه به طرف خدا برگردد و تصمیم بگیرد اگر زمینه گناه هم برایش فراهم شد مرتکب گناه نشود.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی تفکر را زمینه ساز دوری انسان از گناه دانست و با اشاره به این که کیفیت تفکر نیز تأثیر زیادی در دوری انسان از گناه دارد، افزود: یک لحظه تفکر بهتر از یک سال عبادت است، اما گاهی یک لحظه تفکر، ثواب 70 سال عبادت را برای انسان دارد، ضمن این که یک لحظه تفکر برخی انسان ها  باعث می شود برای همیشه به طرف خدا برگردد و یک عمر را درصراط مستقیم قرار می گیرد.

 

کارشناس مذهبی با بیان این که تمام مشکلات و گرفتاری ما به دلیل عادت است، گفت: شهید مطهری می گوید، این که گفته می شود ترک عادت موجب مرض است، تفکر غلطی است و این تفکر را عقل و دین نمی پسندد.

 

به گفته وی، توبه اولین گام برای خط بطلان کشیدن به 365 روز گناهان سال است و مطمئن باشید خداوند توبه بندگان خودش را قبول می‌کند.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی همچنین صدقه و انفاق به نیازمندان را دومین گام در جهت بخشش گناهان 365 روز سال اعلام کرد و یادآور شد: افرادی که توان مالی و تمکن مالی دارند، نیازمندان را در پایان سال و ابتدای سال نو فراموش نکنند.

 

وی افزود: اسلام دینی است که که اگر مسلمانی حتی قصد بخشش به بنده خدا را داشته باشد، خداوند زمینه اش را برایش فراهم می کند تا به جای یک بخشش 10 ثواب را از خداوند دریافت کند.

 

حجت الاسلام حسینی تهرانی در ادامه بر انجام صله رحم به عنوان سومین گام در جهت بخشش گناهان نام برد و افزود: سعی کنید صله رحم را انجام دهید، چرا که صله رحم انسان را از مشکلات و گرفتاری ها نجات می دهد./1307/202/ب2

ارسال نظرات