۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۴۹۴
آیت الله عالمی:

ستاد مقابله با تضعیف تفکر انقلابی درحوزه علمیه تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان با اشاره به هشدار رهبر انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه پیشنهاد کرد ستادی شکل گیرد که در راستای عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب آسیب های محتمل را از بدنه حوزه بزداید.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: از امتیازات و مختصات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک عالم فقیه زمان شناس، نگرش عمیق نسبت به آینده است.


وی افزود: برخی از فقها از این امتیازات برخوردار هستند اما نه در حد رهبر معظم انقلاب، از نعمت های الهی که خداوند نصیب جمهوری اسلامی کرده وجودی رهبری آینده نگر است که بدین وسیله هشدارهای لازم را به جامعه می دهند؛ برای این نعمت بزرگ باید شکرگزاری کرد.


نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان این که روحانیت ریشه انقلاب است، اظهار داشت: اگر روحانیت آسیب پذیر باشد و به چالشی برخورد کند اثر منفی آن بسیار گسترده تر از اقشار دیگر نظام خواهد بود، روحانیت به منزله قلب انقلاب است.


وی ادامه داد: اگر آسیبی به روحانیت به عنوان قلب برسد تأثیر سوء آن بسیار زیاد خواهد بود، هشدارهای لازم را رهبر معظم انقلاب می دهند و وظیفه روحانیت است که این نصایح را به خوبی بشنود، به آن عمل کرده و طلاب را در جهت منافع اسلام و انقلاب تربیت کنند.


آیت الله عالمی با بیان این که مدیران حوزوی باید هوشیار تر با مسائل برخورد کنند، به وظایف نهادهای حوزوی نسبت به هشدار رهبر انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: وظیفه نهادهای حوزوی اهمیت دادن و پیگیری کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و نباید به راحتی از این هشدارها عبور کنند.


وی عنوان کرد: باید ستادی شکل گیرد که در راستای عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب آسیب های محتمل را از بدنه حوزه بزداید و برای به وجود آمدن یک حوزه علمیه با یک نگاه عمیق نسبت به آینده اسلام و انقلاب تلاش کند./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات