۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۳۲۲۵۴۱
آیت الله خاتمی:

قرار گرفتن در مسیر ولایت مصداق احسن الحال است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه تداوم صراط مستقیم ولایت است و این که مسیرمان را مسیر ولایت قرار دهیم همان احسن الحال است که در دعای تحویل سال از خداوند تمنا داریم.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران عصر امروز در بقعه خواجه اباصلت با بیان این که دو جبهه حق و باطل همیشه وجود دارند، گفت: حق، راه ائمه و راه ولایت است و ولایت تنها یک عقیده نیست بلکه در همراهی با نواب خاص و عام ائمه متجلی می شود.


وی افزود: امروز نیز ولایت فقیه تداوم این صراط مستقیم است و این که مسیرمان را مسیر ولایت قرار دهیم همان احسن الحال است که در دعای تحویل سال از خداوند تمنا داریم.


آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) می فرمایند: «از راه حق جدا نشوید؛ کسی که ما را به دیران بفروشد هلاک می شود و با حسرت از دنیا می رود».

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص شخصیت اباصلت یادآور شد: وی نه یک خادم معمولی بلکه خادم افتخاری و از شاگردان علمی حضرت رضا(ع) بوده است و تقریبا نقش خبرنگاری در مجالس ایشان داشت.


وی با اشاره به درک سه امام از سوی خواجه اباصلت، به برخی خاطرات و روایات نقل شده توسط وی در آثارش اشاره و اظهار کرد: ائمه ای که به امامتشان معتقد هستیم فقط ریاست ظاهری ندارد و ریاست ظاهری حداقل چیزی است که خدا به آنان عطا کرده؛ به عقیده شیعه، ائمه اطهار(ع) معصوم و دارای علم غیب و ولایت تکوینی به اذن خدا هستند.


آیت الله خاتمی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری طرح آرامش بهاری از سوی اوقاف و امور خیریه در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب نسبت به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: خوشبختانه حدود دو دهه است که اوقاف جان تازه ای گرفت و کارهای فرهنگی ارزشمندی در بقاع متبرکه صورت می گیرد./930/202/ب

ارسال نظرات