۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۵۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

جامعه تبلیغی موظف به تبیین نقشه راه اقتصاد مقاومتی برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران خواستار تبیین نقشه راه و مطالبات رهبری از مردم و مسؤولین جهت اجرای اقتصاد مقاومتی توسط شبکه تبلیغی شد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تبریک فرا رسیدن نوروز 95 و گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: جامعه تبلیغی کشور موظف به تبیین نقشه راه اقتصاد مقاومتی برای آحاد جامعه هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران،با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سخنرانی معظم له در اولین روز سال جدید در حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از سال‌های آغازین پس از انقلاب اسلامی و علیرغم همه‌ مشکلات توانسته حرف جدیدی را مبتنی بر اسلام ناب محمدی به عرصه‌ جهانی عرضه کرده و حکومتی را بر پایه‌ آن اداره کند.

 

ایشان با مهم دانستن دو اصل و پشتوانه‌ مهم رهبری دینی و مردم انقلابی که در مقابل همه‌ توطئه ها، ایستادگی و نقشه های استکبار جهانی را خنثی کردند، خاطر نشان ساخت: نظام اسلامی به حول و قوه الهی تا امروز توانسته در عرصه‌های مختلف علمی و زیربنایی، پیشرفت‌های جدی داشته باشد و بدیهی است که چنین نظامی موجودیت اندیشه‌های پوشالی غرب و نظام‌های سیاسی بنا شده بر آنها را با تهدید مواجه ‌کند.

 

نیک نژاد درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هجمه‌ دشمنان انقلاب اسلامی برای متوقف کردن روند پیشرفت کشورمان در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری بر عرصه‌ اقتصاد تمرکز یافته و در پی فشار اقتصادی به دنبال این هستند که اولاً روند پیشرفت کشور را متوقف ساخته، ثانیاً از طریق دشواری زندگی اقتصادی برای مردم، اعتماد و دلبستگی آنان را به نظام کاهش داده و نظام جمهوری اسلامی را از درون به سمت تضعیف و نهایتاً فروپاشی ببرند. بنابراین تحریم‌ها، اگرچه به بهانه‌ انرژی هسته‌ای افزایش یافت، اما درحقیقت با هدف مقابله با کلیّت نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

 

وی در همین رابطه افزود: این تحریم‌ها برای کشور ما یک مسئله‌ کوتاه ‌مدت نیست. پس برای مقابله با آنها تدبیری بلندمدت در عرصه‌ اقتصاد لازم است و این تدبیر، اقتصاد مقاومتی است که در سال‌های اخیر همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، اقتصاد مقاومتی را طرحی برای کاهش آسیب ‌پذیری و مقاوم‌ سازی اقتصاد کشور در مقابل تهدیدهای خارجی برشمرد و افزود: برای این‌ که بتوانیم در مقابل تهدیدهای دشمن، آسیب‌پذیری کشور را کاهش دهیم، باید دقیقاً نقاط ضعف این عرصه را شناسایی کرده و فکری بیندیشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، خواستار تبیین وظایف ملت و دولت در باب اقتصاد مقاومتی توسط مسئولین و متولیان امور فرهنگی به‌ویژه شبکه عظیم تبلیغی کشور از جمله ائمه جماعات، مبلغین و مبلغات، اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شد تا ضمن آگاهی بخشی به آحاد جامعه شاهد به ثمر رسیدن و انجام انتظارات رهبر معظم انقلاب باشیم.

 

نیک نژاد در پایان سخنان خود، تأسی از سیره اهل بیت معصومین علیهم السلام به‌ویژه حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها را بهترین سرمشق و الگو برای همه شئون زندگی فردی و اجتماعی دانست و اظهار امیدواری کرد: اقشار مختلف جامعه در سالی که ابتدا و انتهای آن مزین به نام نامی سیده نساء العالمین است، با تمسک به روش و منش آن بزرگوار و در تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری موفق و سربلند باشند./1325/102/ب2

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات