۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۲۵۶۳
مدیر حوزه علمیه رودان:

سرنوشت روحانیت و اسلام وابسته به هم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رودان با تاکید بر ورود روحانیت به جریانات سیاسی و اجتماعی، گفت: قشر روحانیت باید در متن حوادث حضور داشته باشند تا نظام و دین ضربه نخورد زیرا سرنوشت روحانیت و اسلام وابسته به هم است.
حوزه علميه

حجت الاسلام مهدیار زارع مدیر حوزه علمیه رودان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به انقلابی ماندن حوزه علمیه، گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره تلاش میلیون ها ایرانی و شهادت مردان و زنان استواری بوده که دفاع و نگهداری از آن پاسخی به رشادت های آنان است که در این میان حوزه علمیه به ویژه روحانیت نقش بسزایی در این مسیر ایفا کرد.

 
وی افزود: علما و روحانیان متعهد سالیان بسیار درازی همراه مردم در صحنه های مختلف حضور داشته اند و برای مقابله با تیرهای زهرآاگین دشمن که به سمت اسلام و انقلاب پرتاب می شد سینه سپر کرده و برای اثبات و ثبوت اسلام جان خود را تقدیم می کردند.
 
مدیر حوزه علمیه رودان ادامه داد: این موضوعی است که دشمن اسلام و عزت مردم ایران به آن کاملا رسیده و علیرغم تمام تلاش های خود برای نابودی مطلق حوزه و روحانیت از آن مأیوس شده پس به کار بسیار خطرناکی دست زده و آن هم گرفتن روحیه انقلابی و انقلابی گری از حوزویان است.
 
وی در ادامه ابراز داشت: بهترین روش برای رسیدن به این هدف تقویت راه های نفوذ است و در واقع راه نفوذ یکی از راه های شوم برای مقصد آنها بسیار موثر واقع شده است.
 
حجت الاسلام زارع همچنین تصریح کرد: نفوذ افراد منحرف در حوزه علمیه در کوتاه مدت با اعمال ناشایست و اخلاق و روش انحرافی موجبات بدنامی حوزه را فراهم می کند و در بلند مدت نیز با ورود این افراد شیاد به مقامات بالا و جازدن خود در بین مردم پاکدل و ایجاد علاقه بین خود و آنها ضربه مهلکی به حوزه های علمیه، اسلام و کشور عزیز ایران خواهند زد.
 
وی بیان کرد: در حوزه علمیه کسانی هستند که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند و به نحوی مبلغ و مروج اسلام آمریکایی هستند.
 
مدیر حوزه علمیه رودان گفت: در واقع نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و فرهنگ حوزه این است که عده ای خود را وارث و بانی ولایت کرده در صورتی که ولایت برایشان فقط و فقط تکسب و تعیش بوده است.
 
وی ادامه داد: این افراد هر روز بر طبل تحریم نبرد با دشمن می کوبند و سعی در پاک کردن چهره دشمن دارند کسانی که فرهنگ شهادت و شهیدان را به سخره می گیرند و در زمان های حساس با اظهار نظرها و طعنه ها و کنایه ها با زیر سوال بردن مشروعیت نظام موجبات فراهم آمدن خسارت ها و هزینه های سنگین برای نظام اسلامی و مردم می شوند.
 
حجت الاسلام زارع اضافه کرد: پس بر حوزه های علمیه و روحانیت لازم است که با هوشیاری این توطئه خطرناک دشمن را خنثی کنند و با تنظیم برنامه ها و تصفیه اساتید و مسؤولان حوزه با مدرسین محترم و افاضل سابقه دار در جهت حفظ آرمان های انقلاب تلاش کنند. چون بدون طلاب انقلابی به هیچ یک از خواسته های مشروع نخواهند رسید.
 
وی اذعان داشت: طلاب عزیز انقلابی باید در دو جبهه مبارزه کنند یکی در جبهه روحانی نماها و مقدس مآبها و دوم انقلابی نماهایی که هیچگاه با اصول و اهداف روخانیت و انقلاب آشتی نکردند تا گذشته همراه با خیانت آنها فراموش نشود و سبب مراجعت آنها به پست های کلیدی و سرنوشت ساز نظام نگردند، زیرا ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته به مراتب کاری تر از اغیار بوده و هست.
 
مدیر حوزه علمیه رودان تاکید کرد: روحانیان انقلابی باید علم و آگاهی به وقایع انقلاب و روحانیت را بیشتر کنند و در  انتخاب مسیر با بصیرت حرکت کنند و خطرها و کمین گاه ها را بهتر بشناسند.
 
وی ابراز داشت: روحانیت باید وارد جریانات سیاسی و اجتماعی و مسایل چالشی بشوند و در متن حوادث حضور داشته باشند تا نظام و دین ضربه نخورد زیرا سرنوشت روحانیت و اسلام وابسته به هم است.
 
حجت الاسلام زارع ادامه داد: این نیست که اگر ما نسبت به دشمن بی طرف و ساکت بنشینیم او نیز ساکت و بی طرف بماند او قطعا اعمال خصمانه اش را ادامه خواهد داد.
 
وی در پایان تصریح کرد: حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده کشور و جامعه را در دست خود داشته باشند و همیشه چند قدم جلوتر از حوادث مهیای عکس العمل مناسب باشد و این میسر نمی شود مگر روحیه انقلابی در حوزه ها، علما و روحانیت بیش از پیش ماندگار شود./851/302/ب1
ارسال نظرات