۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۲۲۵۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد؛

اعزام بیش از 12 هزار مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از 12هزار مبلغ در مناسبت ها به مناطق مختلف استان خبر داد.
مبلغان ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گفت: با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ دینی و اسلامی در سال گذشته بیش از 12 هزار مبلغ به مناطق مختلف استان اعرام شدند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود افزود: در اعزام های صورت گرفته بیشترین سهم را در این مناسبت ها ایام ماه مبارک رمضان با تعداد هزار و 900 و ایام محرم به تعداد هزار و 400 به خود اختصاص داده اند.

 

وی با بیان این که با توجه به دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی و اسلامی، اعزام مبلغ دینی در مناسبت های مختلف یکی از مهم ترین برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: به حتم حضور مبلغان در مناطق مختلف موجب تقویت باورهای دینی مردم می شود.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه به ضرورت جهاد علمی مبلغان در عرصه های مختلف فرهنگی اشاره کرد و افزود: ترویج و گسترش معارف ناب اسلامی و دینی از رسالت های مهم روحانیان است و همه باید برای این امر خطیر تلاش کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، وجود مبلغان با اخلاص، دلسوز و نخبه را از نیازهای اصلی جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مبلغان پرچم داران اصلی اصلاح امور فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند و با توجه به شرایط بحرانی امروز جهان اسلام و هجمه های مختلف فرهنگی دنیای استکبار و غرب این نیاز بیشتر احساس می شود.


عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه به نیاز مخاطب شناسی روحانیان و مبلغان در جامعه اسلامی تاکید کرد: اگر فعالیت های تبلیغی روحانیان با مخاطب شناسی توأم شده باشد سبب آشنایی بهتر و بیشتر مردم با فعالیت های دینی و اسلامی خواهد شد و زمینه ارتباط مستحکم بین مبلغان با آحاد مردم را فراهم خواهد کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه در مازندران در ادامه به ضرورت بکارگیری روحانیان و مبلغان از تکنولوژی های نوین ارتباطی و ابزراهای مختلف تبلیغی اشاره و تصریح کرد: با توجه به به روز شدن روش ها و ابزارهای دنیای استکبار، بهره گیری طلاب و روحانیان از روش های نوین تبلیغی نیز ضرورت پیدا می کند و برای مبارزه با این اقدامات خصمانه دشمنان همه فعالان فرهنگی و مذهبی به ویژه طلاب و روحانیان باید نقش پررنگ تری در جامعه ایفا کنند.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺍﻟﺎﯾﯽ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ: ﺍﺳﺎﺳﯽﺗﺮﯾﻦ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺍﻧﺒﯿﺎء ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و ﺩﺭ ﭘﺮﺗﻮ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺩﯾﻦ، ﻓﻄﺮﺕ ﺳﻌﺎﺩﺕﺧﻮﺍﻩ ﺑﺸﺮ، ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ و ﻣﻌﺎﺭﻑ و ﺍﺭﺯﺵﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺩﺭ ﺳﺮﺗﺎﺳﺮﻋﺎﻟﻢ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. 

 

حجت الاسلام شکریان یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت را هدایت و ارشاد مردم دانست و گفت: در شرایطی که دشمنان از هر ابزاری برای خدشه دار کردن دین استفاده می کنند وظیفه روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است. 

 

وی با بیان این که دشمنان هر روز شبهات جدیدی را مطرح می کنند که نیازمند پاسخ گویی به آن است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با مجهز شدن به سلاح علم و تقوا پاسخگوی این شبهات باشند./950/202/ب1

ارسال نظرات