۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۶۰۷
کارشناس مسائل فرهنگی:

مادران و همسران شهدا در دفاع مقدس حماسه جاویدی آفریدند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فرهنگی گفت: مادران و همسران شهدا در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی را آفریدند که قلم توانایی نوشتن آن را ندارد و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد.
روح الله صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله صنعتکار، کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی، چهارشنبه شب همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در جمع خانواده های شهدای کاشان با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه به انتقاد از برخی بدحجابی ها در جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ رعایت حریم در خانواده ها باید الگو واقع شود و پدر و مادران باید رعایت آن را به گونه ای صحیح به فرزندان خود بیاموزند.

 

وی با بیان خاطره ای از دختر امام خمینی(ره) پیرامون رعایت حریم در ارتباطات خانواده، افزود: دختر امام خمینی(ره) نقل می کند، امام هیچ وقت اجازه نمی داد محرم و نامحرم سر یک سفره بنشینند.

 

صنعتکار با تأکید بر رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در انتخاب چادر به عنوان حجاب برتر و ملی یادآور شد: مادران و همسران شهدا نیزاز نسل جدید و بانوان کشور انتظار رعایت عفت و حجاب خود را دارند و انتظار دارند از انقلاب که امانت ارزشمندی است تا هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج) به نحو شایسته ای با اطاعت از ولایت و حرمت خون شهدا حفظ و نگهداری شود.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی با اشاره به سالروز وفات ام‌البنین  و نامگذاری این روز به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: ایثار، فداکاری، صبر و پایداری مادران و همسران شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و اوراق تاریخ را به نام گذشت‌ها و خلوص و تلاش‌ های آنان مزین می‌کنیم و عملکرد این بانوان فداکار را پشتوانه‌ای برای نسل امروز قرار می‌دهیم.

 

صنعتکار یادآور شد: مادران و همسران شهدا در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه های جاویدی را رقم زدندکه قلم توانایی نوشتن آن را ندارد و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد.

 

به گفته وی، مادران و همسران شهدا با صبر و استقامت خود دشواری ها را تحمل کردند و هم اکنون نیز در تمام عرصه های مختلف کشور حضوری پررنگ دارند و دیگر بانوان کشور را پیوسته به این حضور تشویق می کنند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: اگر حماسه همسران شهیدان که بسیاری از آنان نو عروس بودند، نبود امروز چه سرنوشتی داشتیم، اما آنها مردان و همسران خود را همچون رباب، لیلا و زینب کبری برای حضور در خط مقدم جبهه تشویق می کردند.

 

صنعتکار گفت: تکریم مادرانی که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس با تشویق همسران و فرزندان برومند خود آنها را برای حضور در جبهه ها آماده و آنها را تشویق می کردند، اگر ایثار، شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می آمد.

 

به گفته وی، این دلاور زنان بودند که فرزندان جوان و نوجوان خود را برای خط مقدم جبهه آماده می کردند و برای دفاع از ولایت سینه سپر می کردند تا یک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن تا دندان مسلح نیفتد.

 

شایان ذکراست، در تقویم رسمی کشور، روز 13 جمادی‌ الثانی، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام گرفته و علت این نامگذاری این است که ‹‹ام البنین›› همسر حضرت امیرالمومنین(ع) و مادر حضرت ابوالفضل العباس در چنین روزی روی در نقاب خاک کشید و در جوار رحمت حضرت حق آرمید./1307/203/ب2

ارسال نظرات