۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۲۲۶۲۹
مسؤول واحد مشاوره حرم حضرت معصومه خبر داد؛

ارائه روزانه 360 نفر ساعت مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: روزانه 55 استاد در 18 نقطه حرم حضرت معصومه(س) و اطراف آن حضور دارند و بیش از 360 نفر ساعت به پاسخگویی شرعی و اعتقادی و تصحیح قرائت نماز و مشاوره مشغول هستند و به سؤالات و نیازهای معارفی زائران پاسخگو هستند.
مشاوره در آستان حضرت عبدالعظيم(ع)

حجت الاسلام علی رضا احمدی قره زاغ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقدام به ارائه خدمات مشاوره دینی به زائران و مجاوران به صورت رایگان کرده است، گفت: مشاوره با محوریت دین موجب استحکام بنیان خانواده و جامعه می شود.


مسؤول واحد مشاوره حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که متأسفانه مشاوره هایی که امروزه در جوامع کلان شهری ارائه می شود بر مبنای تعالیم غربی بوده و رنگ و بوی دینی آن کمتر است، افزود: همین موضوع موجب شده که با وجود افزایش مراکز مشاوره باز هم مشکلات در میان خانواده ها و در جامعه همچنان به قوت خود باقی باشد.


وی تصریح کرد: در راستای گسترش مشاوره دینی در زمنیه های مختلف در جامعه آستان مقدس حضرت معصومه(س) طبق روال سال های گذشته اقدام به ارائه مشاوره رایگان به زائران و مجاوران کرده است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری 27 نشست جهت برنامه ریزی و هماهنگی لازم ویژه ایام نوروز، گفت: برای ارائه هرچه بهتر خدمات، نشست هایی با مسؤولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و اداره کل اوقاف و امور خیریه و نشست هایی نیز در درون آستان مقدس با معاونت فرهنگی، مدیریت روابط عمومی و تبلیغات، مدیریت پاسخگویی و مشاوره و مدیریت قرآن و معارف آستان برگزار شد که حاصل آن ایجاد میزهای مشاوره دینی و رایگان در حرم حضرت معصومه(س)با حضور مشاوران و اساتید برجسته حوزه علمیه قم است.


وی تصریح کرد: در این راستا چهار پایگاه پاسخگویی شرعی با حضور 12 کارشناس دینی در صحن جامع فاطمی، صحن جواد الائمه (ع)، میدان آستانه و پارکینگ زائر(جنب مسجد امام حسن عسگری علیه السلام) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی راه اندازی شده که در نوبت های صبح و عصر به زائران خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

 

مسؤول واحد مشاوره حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به راه اندازی یک پایگاه مشاوره و پاسخگویی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در نمایشگاه فاطمی، ادامه داد: در این پایگاه ها کارشناسان صبح ها از ساعت 8:30 تا 14:30 و در شیفت عصر از ساعت 16:30 تا30 :20 حضور دارند.


حجت الاسلام احمدی گفت: دفتر پاسخگویی در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت 6 تا 24، دفتر پاسخگویی در صحن امام رضا(ع) صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصر ها 16 تا 22، دفتر پاسخگویی شرعی شبستان امام خمینی(به طرف ضریح مطهر) و دفتر پاسخگویی شبستان نجمه خاتون(س) از ساعت 10 تا 15 و 16 تا 22 آماده خدمت رسانی به زائران است.


وی درباره دفاتر پاسخگویی به سؤالات اعتقادی زائران، افزود: این دفاتر در ورودی شبستان امام خمینی(ره) به طرف ضریح مطهر و شبستان نجمه خاتون(س) و دفاتر تصحیح قرائت نماز نیز در ورودی شبستان امام خمینی(ره) به طرف ضریح مطهر، شبستان نجمه خاتون(س) و صحن جامع فاطمی (نمایشگاه فاطمی) از ساعت 10 تا 15 و 16 تا 22 فعال است.

 

مسؤول واحد پاسخگویی و مشاوره حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در ایام نوروز میزهای سیار زندگی بهشتی(ارائه مشاوره) در شبستان امام خمینی(ره) جنب درب 8 و دفتر مشاوره با چهار استاد به صورت همزمان در دو شیفت صبح ویژه خواهران و عصر ویژه برادران در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر بالای درب 18 فعال است.

 

وی با اشاره به استقبال گسترده زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) از برنامه پاسخگویی حرم مطهر، اظهار کرد: این برنامه ها طی سال در حال برگزاری است که در ایام نوروز با توجه به گستردگی حضور زائران به صورت جدی تر و گسترده تر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام احمدی یادآورشد: روزانه 55 استاد در 18 نقطه حرم حضرت معصومه(س) و اطراف آن حضور دارند و بیش از 360 نفر ساعت به پاسخگویی شرعی و اعتقادی و تصحیح قرائت نماز و مشاوره مشغول هستند و به سؤالات و نیازهای معارفی زائران محترم پاسخگو هستند./968/302/ب2

ارسال نظرات