۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۲۲۶۴۲

ارسال محصولات فرهنگی رضوی به گوشی های همراه زائران

خبرگزاری رسا ـ در ایام نوروز نسخه دیجیتال محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی از طریق سامانه «پیام آفتاب» به تلفن همراه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارسال می‌شود.
حرم رضوي، امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به منظور استفاده بیشتر زائران نوروزی حرم مطهر رضوی از محصولات فرهنگی آستان قدس رضوی، سامانه اشتراک محتوای رادیویی «پیام آفتاب» را نصب و راه‌اندازی کرده است.

 

سامانه اشتراک محتوای رادیویی(سامانه پیام آفتاب)، ابزار جدید رسانه‌ای است که قابلیت ارسال مجموعه عکس‌ها، نماهنگ‌های تصویری و فایل‌های صوتی شامل دعا، مداحی، مناجات، نکات اخلاقی، نرم‌افزارهای مفید، کتاب‌های الکترونیکی مرتبط در نسخه‌های متنوع موبایلی و... به تلفن همراه زائران را از طریق دستگاه‌های ارسال‌کننده بلوتوث و وای‌فای داراست.

 

این سامانه که در مکان‌های مختلف همچون کیوسک‌ها، دفاتر راهنمای زائر، رواق‌های دارالرحمه، دارالهدایه، دارالقرآن و مدرسه پریزاد نصب شده است، فایل‌های متنوع صوتی و تصویری را در نسخه های APK و ،JAR برای سیستم‌های اندروید و جاوا وPDF با محتوای میلاد حضرت زهرا(س) و نوروز ارسال می‌کند.

 

محتوای این سامانه در مناسبت‌های مختلف به روز رسانی می‌شود و زائران به محض روشن کردن بلوتوث تلفن همراه خود در مکان‌های مجهز به این سامانه و نصب یک نرم افزار ویژه که از طریق همین سامانه ارسال می‌شود می‌توانند این فایلها را به انتخاب خود دریافت کنند.

 

گفتنی است، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی همچنین می‌توانند برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بارگاه منور رضوی، نقشه حرم مطهر با امکان مسیریابی، فایل‌های صوتی و تصویری تولید شده در حجم بالا و برگزاری مسابقات فرهنگی را از «وب کیوسک‌های» مستقر در اماکن متبرکه دریافت کنند./1308/102/ب2

ارسال نظرات