۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۲۲۶۷۲
امام جمعه بندرعباس:

مردم و مسؤولان در جهت تحقق شعار سال تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: مسؤولان و آحاد مختلف مردم این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند و به سیاست های این نوع اقتصاد به معنای واقعی جامعه عمل بپوشانند.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در خطبه های این هفته شهرستان با اشاره به درپیش بودن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن بر الگوپذیری مادران و دختران از سیره و سبک زندگی فاطمی تاکید کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) در نوع خود، دختری نمونه، مادری مهربان و همسری فداکار بود. 

 

وی در ادامه به روز 13 فروردین و روز طبیعت اشاره‌ داشت و افزود: نه تنها در روز سیزده به در بلکه در تمام روزهای سال باید از نعمت طبیعت به نحو احسن بهره برد و در حفظ آن کوشید.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: چند سالی است که معظم له با آن دید وسیع و مدبرانه خود، از یک خلأ نام می برند و بر اساس آن، عنوانی را برای هر سال انتخاب می کنند.

 

وی، اقتصاد مقاومتی را یک خلأ در اقتصاد ایران اسلامی معنا کرد و بیان ‌داشت: اقتصاد بر پایه نفت به عنوان یک میدان بازی برای بازیگران و یک اقتصاد لرزان است و تنظیم این نوع اقتصاد به دست ما نیست و کم و زیاد می شود.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار دادند اما کار به سرانجام نرسید، بنابراین ایشان در سال جدید، عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را نامگذاری کردند تا مسؤولان و آحاد مختلف مردم این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند و به سیاست های این نوع اقتصاد به معنای واقعی جامعه عمل بپوشانند.

 

وی تاکید کرد: مجلس دهم باید وضعیت اقتصادی ایران را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد و پایه های تحکیم اقتصاد مقاومتی را برای همگان واضح و روشن سازد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به ارجحیت اقتصاد صنعتی نسبت به اقتصاد کشاورزی در برخی کشورها همچون ژاپن، گفت: چرا باید از محل فروش نفت، کالاهایی همچون گندم و سنگ قبر وارد شود، چرا از تولیدات داخلی حمایت نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: کشور ایران اسلامی باید در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصادی مستقل باشد تا با تمام شدن نفت به مشکل برنخورد.

 

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه در سال جاری باید در کنار اقتصاد، اقدام و عمل نیر به میدان بیاید، گفت: پرداختن به ندای رهبری و مطالبات ایشان در مورد نامگذاری سال نباید به نصب بنر و پارچه نوشته خلاصه شود.

 

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در کشور تصریح‌‌کرد: ایران کشوری غنی بوده و خرید کالا از چین زیبنده این کشور نیست./851/201/ب1

ارسال نظرات