۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۲۲۷۰۵
مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه:

صدا و سیما مروج حجاب و عفاف در جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی با بیان این که عفت ضرورت جامعه است، گفت: عفت لازمه و ضرورت جامعه است و صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این زمینه باید الگوی جامعه باشد.
عفت و حيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه در ویژه برنامه های تبلیغی نوروزی حرم رضوی در جمع زائران و مجاوران با اشاره به عفت به عنوان یکی از اصول خانواده قرآنی، اظهار کرد: خداوند آدم های عفیف که قدرت کنترل غرایز و تمایلات نفسانی خود را دارند و به سوی هر چیزی دست درازی نمی کنند را دوست دارد.

 

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: عفت به معنای خویشتن داری و از بهترین عبادات عفت است، عفت نوعی صفت مادر و مولّد خشنودی و رضا، تواضع و آرامش، به یاد خدا بودن است.

 

وی عفت زبان، عفت دامان، عفت شکم، عفت جنسی و عفت چشم را از اقسام عفت برشمرد و افزود: عفت زبانی و گفتاری یعنی آدم هر چیزی را به زبان جاری نکند؛ غیبت، دروغ، بی احترامی گفتاری به والدین نوعی بی عفتی در کلام است.

 

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: بهترین زنان، زنان عفیفه هستند؛ زن باید عفت گفتاری و رفتاری داشته باشد و با نامحرم با ناز و عشوه سخن نگوید، حجاب شاید برای زنان کمی سخت باشد اما زنان با حجاب و حیا مورد لطف و عنایت خداوند و ائمه هستند.

 

وی رفتارهای محرک و بی ادبانه را نوعی بی عفتی دانست و گفت: قرآن به زن های پیامبر(ص) می فرماید راه رفتن تان نباید موجب تحریک شود، دختر شعیب در حالی که جوان، مجرد و عذب بود وقتی پیش حضرت موسی آمد تا پیام شعیب را برساند با حیا راه می رفت.

 

عفت ضرورت جامعه است

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا خاطرنشان کرد: حضور زن در جامعه مانعی ندارد به شرط این که ظاهری مناسب داشته باشد تا دامانش آلوده نشود ولی متأسفانه برخی مشاغل چون بازاریابی برای زنان گناه آفرین است.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این این که از رییس جدید صدا و سیما انتظارات بیشتری داشتیم، ابراز کرد: عفت لازمه و ضرورت جامعه است و صدا و سیمای جمهوری اسلامی در زمینه باید الگو دهنده جامعه باشد اما با باز کردن فضای ابتذال و شادی های همراه با لهو و بیهودگی به نوعی ترویج گر بی عفتی شده است.

 

مدیر گروه شیعه شناسی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به عفت جنسی خطاب کرد: جوانان توجه باشند که اگر شرایط ازدواجشان مهیا نیست باید افسار شهوت را به دست گرفته و از ولنگاری پرهیز کنند./1308/202/ب1

ارسال نظرات