۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۲۲۷۰۹

برگزاری طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه های معرفت در امامزاده ای بر فراز کوه ها

خبرگزاری رسا ـ امام زاده شاه احمد نگینی برفراز ارتفاع یک هزار و 610 متری کبیرکوه روستای پاعلم شهرستان پلدختر و مرز بین سه استان لرستان، ایلام و خوزستان هر ساله در ایام نوروز میزبان هزاران زائر است.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بقعه متبرکه امامزاده شاه احمد در مرز بین سه استان لرستان، ایلام و خوزستان در عمق 13 کیلومتری غرب جاده خرم‌آباد به پل‌دختر و اندیمشک قرار دارد.

امامزاده شاه احمد به گویش محلی «شااحمی» معروف است و نسب ایشان به امام موسی‌کاظم(ع) می‌رسد.

 

امام زاده شاه احمد همچون نگینی برفراز ارتفاع یک هزار و 610 متری کبیرکوه در ضلع جنوب غربی دهستان پاعلم واقع شده است.

 

ساختمان قدیمی امام زاده شاه احمد در گذشته ساده و معقری بوده و از ورق آهن ساخته شده بود و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان مقبره این امام زاده بازسازی شده است.

با نصب گنبد، مناره و ضریح نقره ای از سوی اوقاف لرستان بر جذابیت و معنویت آن افزوده و امکانات رفاهی برای زائران فراهم شده است.

 

طرح آرامش بهاری در بقعه متبرکه امام زاده شاه احمد با حضور مبلغان اعزامی در ایام نوروز ویژه زائران برگزار می شود و خیمه های معرفت در بقعه متبرکه این امام زاده دایر است.

 

امام زاده شاه احمد به مراد دهنده معروف است و هر سال بیش از 100 هزار زائر کرمانشاهی، همدانی، ایلامی، خوزستانی و لرستانی با وجود سختی راه به زیارت می روند و حاجت خود را طلب می کنند.

 

در گذشته زائران امام زاده شاه احمد با پیمودن راه های پرفراز و نشیب و کوهستانی ساعت ها پیاده ‌روی کرده و با گذراندن سنگلاخ‌ها و پرتگاه های خطرناک و پشت سر نهادن چندین کوه و دره به زیارت این بقعه متبرکه مشرف می‌شدند.

 

امروزه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، جاده دسترسی امام زاده شاه احمد به طول 13 کیلومتر از جاده اصلی(پاعلم) احداث و آسفالت شده است و زائران از مسیر جدید و با نیسان به زیارت می روند.

بنا بر این گزارش، با توجه به فراز و نشیب های جاده آسفالته اجازه عبور خودروهای شخصی زائران داده نمی شود تا از بروز مشکل و حادثه خودداری شود.

 

برخی زائران نیز به نیت مراد گرفتن و براساس رسوم قدیمی در جاده آسفالته جدید نیز با پای پیاده مسافت زیادی را پیاده روی کرده و زیارت می روند.

 

مناظر زیبای طبیعی و کوهستانی امامزاده شاه احمد، شرایط خاصی را برای تفریح گردشگران فراهم کرده است./9459/202/ب1

ارسال نظرات