۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۷۲۲
حجت‌الاسلام امیرآتشانی:

اقتصاد مقاومتی با درک صحیح از گفتمان انقلاب اسلامی محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی شهر تهران، درک صحیح از گفتمان انقلاب اسلامی را شرط تحقق و عمل به اقتصاد مقاومتی برشمرد.
اميرآتشاني

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام امیرآتشانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی شهر تهران ضمن تبریک سال 95 و بهار فاطمی، اظهار داشت: درک صحیح جامعه اعم از مردم و دولت از گفتمان انقلاب اسلامی موجب تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به آن خواهد شد. 

 

حجت‌الاسلام امیرآتشانی، تأکید کرد: اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی منوط به شناخت و آگاهی اقشار مختلف جامعه از گفتمان اسلام، انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری است. 

 

ایشان، با تأکید بر این که در جامعه اسلامی کارها باید به مردم واگذار شود، افزود: نقش اساسی و محوری در انجام فعالیت های اقتصادی، بر عهده مردم بوده و هست، دولت باید با نظارت بر عملکردها، با ارائه و ابلاغ راهکارها جهت اجرای موفق اقتصاد مقاومتی، نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کرده و سعی در مبارزه با مفسدان اقتصادی و قاچاق کالاهای تجملی و غیر ضروری کند. 

 

این مسئول فرهنگی، خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که استکبار جهانی در صدد است تا با تقویت فضای دشمنی در ابعاد مالی و اقتصادی و اعمال تحریم ها، به تضعیف نظام و حکومت اسلامی مبادرت ورزد، لذا درک صحیح از این تخاصم و تهاجم بر همگان اهم از مردم و دولتمردان ضروری است. 

 

وی، در ادامه با استناد به حدیثی از امام علی علیه السلام که می فرماید کسی که آب و خاک دارد و با وجود آن، فقیر و محتاج باشد خدا او را از رحمت دور بدارد؛ افزود: باید منش مولای منقیان را سرلوحه حیات خود قرار داده و به‌عنوان پیروان مکتب علوی و فاطمی، عدم اسراف، قناعت و ساده زیستی را در اولویت بدانیم. 

 

امیرآتشانی، تصریح کرد: کم کردن وابستگی‌ها، حمایت از تولید ملی، التزام به مصرف کالاهای ایرانی، تلاش برای استقلال و خوداتکایی اقتصادی و حرکت در مسیر رشد و تعالی کشور موجب افزایش عزت نفس، سربلندی و پیروی از فرمایشات نائب امام زمان، مقام معظم رهبری خواهد شد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات