۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۲۲۷۴۵
استاد حوزه علمیه:

رمز رسیدن به سبک زندگی اسلامی کسب رضایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اخلاص موجب ماندگاری اعمال انسان می شود، گفت: رضایت الهی بالاترین پاداش برای اعمال انسان است و رمز رسیدن به سبک زندگی اسلامی، محوریت اعمال با هدف کسب رضایت الهی است.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام انواری پیش از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که اخلاص موجب ماندگاری اعمال انسان می‌شود، گفت: رضایت الهی بالاترین پاداش برای اعمال انسان است و رمز رسیدن به سبک زندگی اسلامی، محوریت اعمال با هدف کسب رضایت الهی است


وی افزود: بهترین شیوه و روش زندگی انسان در روی زمین بندگی خداوند و تلاش برای کسب رضایت الهی است و از آن جایی که رضایت خالق بالاترین هدیه برای مخلوق است قرآن کریم این شیوه از زندگی را برای انسان حیات طیبه عنوان کرده و او را به این شیوه از زندگی بشارت می دهد.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند در قرآن بالاترین پاداش را رضای خود معرفی کرده و در آیه 72 سوره مبارکه توبه می فرماید« که بالاترین پاداش خدا، رضایت خدا از ماست و کسی که خدا از او راضی باشد، به بزرگ ترین پیروزی دست یافته است».

 

حجت الاسلام انواری درباره راهکارهای رضایت خدا از بندگان گفت: در قرآن کریم و روایات معصومین (ع) راهکارهایی برای رسیدن به رضای الهی بیان شده است که زندگی بر مبنای صداقت، ایمان، عمل صالح، خدا ترسی و رضای پدر و مادر از مهم ترین راهکارهای رسیدن به رضای الهی است.

 

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به رضای الهی را خدمت به اهل بیت (ع) عنوان می کنند و می فرمایند« هر کسی با هر کاری که می تواند، باید خدمتی در مکتب اهل بیت (ع) انجام دهد زیرا این کار و این خدمت او را به بندگی و رضای خداوند نزدیک می کند.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که هرکس کارهای خود را برای رضایت خداوند انجام ندهد دچار خسران شده است، گفت: تنها آن کاری ماندگار است که برای رضایت خداوند و خدمت به اهل بیت(ع) انجام شود.


حجت الاسلام انواری با اشاره به این که خدمت به محرومان و نیازمندان هم انسان را به رضایت الهی می رساند، یادآورشد: تمامی اعمال انسان اگر برای رضایت الهی باشد حتی نفس کشیدن می تواند اسباب بندگی خدا را فراهم کرده و برای انسان رضایت الهی را به همراه داشته باشد بنابراین اگر با این رویکرد به اعمال و رفتار خود در جهان هستی بنگریم به طور یقین زندگی ما به الگوی حیات طیبه و همان سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند نزدیک می شود./ 968/202/ب2

ارسال نظرات