۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۲۲۷۵۸
آیت الله نعیم آبادی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم جدی دولت و مجلس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس گفت: از آنجایی که مجلس در تصمیم‌گیری در رأس امور قرار دارد و دولت نیز به تنهایی در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نیست باید مجلس، دولت و مردم دست به دست هم دهند و در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندر عباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندر عباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه شعار دادن حلال مشکلات نیست، گفت: اگر با شعار مشکلات و معضلات حل می شد الان تمام دنیا بدون مشکل بود.

 

وی با اشاره به فلسفه نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: ایشان برای تاکید بیشتر از 2 کلمه اقدام و عمل استفاده کردند تا بر اهمیت موضوع بیفزایند و این امر بیانگر این است که تحقق شعار سال در گرو اقدام و عمل است.

 

امام جمعه بندرعباس تاکید‌ کرد: اگر مردم و مسؤولان به راستی پیام رهبری را جدی بگیرند و در این 2 زمینه یادشده به طور جدی ورود پیدا کنند مطالبات معظم له در راستای اقتصاد مقاومتی عملی می‌شود. 

 

وی با اشاره به نامگذاری سال از مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نبود یک اقتصاد مقاوم و پایدار را از خلأهای کشور دانست و اظهار داشت: کشور باید از یک اقتصاد مطمئن، مداوم و به دور از وابستگی به دیگران برخوردار باشد.

 

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) گفت: اگر کسی زمین و آب داشته باشد و باز به دیگران نیازمند باشد خداوند او را از رحمت خود به دور می‌کند؛ ملت ایران از نعمت آب و زمین برخوردارند بنابراین با بهره‌گیری صحیح از داشته‌های خود می‌توانند از دیگر کشورها بی‌نیاز شوند.

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: این حدیث باید الگوی ما در تمام مراحل زندگی قرار گیرد و از هر امکانات در اختیار باید استفاده کرد تا دست جلوی دیگران دراز نکنیم مگر در موارد خاص و ضروری.

 

وی بیان ‌داشت: استکبار با بازیگری‌هایی که دارد خیلی راحت با این گونه اقتصاد بازی می‌کند و ضعف اقتصاد را زمینه‌ای برای نفوذ خود در جهان قرار می‌دهد.

 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: اقتصاد نباید وابسته به دیگران باشد، به ویژه اقتصادی که بر محور تولید یک محصول نظیر نفت در ایران، شکر در کوبا و ... اقتصادی ناپایدار و لزران است.

 

وی، عدم درک صحیح از اقتصاد مقاومتی را ضعفی بزرگ در عدم تحقق سیاست‌های این نوع اقتصاد دانست و گفت: تبیین و تشریح و همچنین درک درست از مفهوم اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق این امر مهم از ضروریات است.

 

آیت الله نعیم آبادی تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری با درایت این خلأ را به خوبی دریافتند و مباحث اقتصادی را در چندسال اخیر مورد تاکید قرار داده و از مسؤولان مطالبه می‌کنند.

 

امام جمعه بندرعباس ابرازداشت: مقامات مسؤول باید از آن انحرافی که سابق وجود داشته و اکنون هم کم و بیش در برخی از افکار وجود دارد صرف نظر کنند، اینکه برخی معتقدند با فروش نفت، کالاهای مورد نیاز را خریداری کنند کاملا اشتباه بوده، زیرا این نوع اقتصاد بر پایه سست یک اقتصاد لرزان است.

 

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه در سطوح بالا نیز اختلافات جدی وجود دارد گفت: اینکه در چنین شرایطی کالایی را بفروشیم و بخریم یا اینکه به داشته‌های خود تکیه کنیم و در زمان ضرورت کالای مورد نیاز را خریداری کنیم، امری منطقی است، اما اصل را باید بر این بگذاریم که روی پای خود بایستیم و در جهت تولید کالاهای مورد نیاز تلاش و در صورت نیاز مبرم، آن کالا را وارد کنیم.

 

وی همچنین با تاکید بر ورود جدی مجلس به عنوان کانون فکر، اندیشه و قدرت در زمینه تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گفت: از آنجایی که مجلس در تصمیم‌گیری در رأس امور قرار دارد و دولت نیز به تنهایی در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موفق نیست باید مجلس، دولت و مردم دست به دست هم دهند و در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود بر ورود جدی صاحبان فرهنگ در این زمینه تاکید کرد و گفت: فرهنگ کار باید در فضای کار نه در فضای میز تفسیر شود، در صورت شکل‌گیری این عناصر، پیام رهبری در شعار سال محقق می‌شود./851/302/ب1

ارسال نظرات