۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۲۲۷۷۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

حرکت در عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه جهادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: حرکت در عرصه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی مستلزم روحیه ایثار و تلاش است که با تبعیت و عملی ساختن شعار سال های گذشته این امر محقق خواهد شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در بازدید از طرح آرامش بهاری در امامزاده عباس(ع) ساری از اسکان بیش از ده هزار نفر از ابتدای آغاز تعطیلات نوروز تا به امروز در بقاع متبرکه استان خبر داد و با اشاره به این که طرح آرامش بهاری هر سال از 28 اسفند تا 14 فروردین ماه در بقاع متبرک سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح در در آستان مقدس 220 امامزاده و بقاع متبرکه مازندران در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: این طرح که با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی اجرا می‌شود به دلیل برنامه‌های متنوع و پرباری که دارد از سوی مسافران و زائران با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در هر سال از طرف این سازمان انجام شده سعی بر این بوده تا هم از نظر زیرساخت‌های سخت‌افزاری ظرفیت بقاع متبرکه افزایش داده شود و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با ارتقا سطح کیفی و کمی در جوار بقاع متبرکه برگزار ‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: از جمله برنامه های فرهنگی می توان خیمه های معرفت را نام برد که شامل غرفه‌های حجاب و عفاف، کودک، قرآن بخوان جایزه بگیر، مشاوره، پرسش و پاسخ مسائل شرعی، ازدواج و مشاوره خانواده اشاره کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تاکنون بیش 70 هزار نفر از غرفه‌های این طرح بازدید کردند خاطرنشان کرد: تا شامگاه ششم فروردین بیش از 10 هزار مسافر نوروزی و گردشگر در بقاع متبرکه استان مازندران اسکان داده شده‌اند و از خدمات مختلف موجود در بقاع متبرکه بهره‌مند شدند.

 

وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را خدمت رسانی مطلوب فرهنگی و خدماتی به مسافران و زائران نوروزی ذکر کرد، ادامه داد: یکی از اهداف مهم این طرح خدمت رسانی مطلوب به مسافران و زائران نوروزی در سطح استان مازندران است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: مسافرانی که به مازندران سفر می کنند، بقاع متبرکه و امامزادگان را می توانند مکان مناسبی برای گردشگری مذهبی انتخاب کنند و می توانند از خدمات فرهنگی و رفاهی آن بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت شعارهای سال تصریح کرد: هدف از نامگذاری سال ها و تعیین شعارهای سال از سوی مقام معظم رهبری در واقع مشخص کردن مسیر حرکت ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی با شرایط موجود است که می تواند بهترین راهنما برای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تدبیر و هوشیاری و احاطه کامل به شرایط حال حاضر در کشور بهترین شعار را مانند سال های گذشته انتخاب کردند که همه مسؤولان باید نسبت به آن دقت نظر و اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد رشد همه جانبه در ایران اسلامی باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، سال 94 را سال فائق آمدن بر مشکلات و تحریم ها و پیشرفت علمی عنوان کرد و اظهار داشت: در طی دوران تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی به ویژه در سال های اخیر با همه تلاش های خصمانه دشمنان و با وجود تحریم ها و فشارهای غرب و آمریکا٬ ایران اسلامی توانست سالی توأم با موفقیت و پیشرفت در صحنه های مختلف علمی و سیاسی را در جهان به نفع خود رقم بزند.

 

حجت الاسلام علیزاده٬ پیروزی در عرصه اقتصادی را در محقق ساختن شعار سال جدید دانست و بیان کرد: تقویت تولید داخلی با حمایت دولت و پشتیبانی سرمایه گذاران دلسوز و همچنین استفاده از کالا و خدمات تولیدات داخلی از سوی مصرف کنندگان در تکامل بخشیدن شعار سال جهاد اقتصادی که مدنظر مقام معظم رهبری و جزء مطالبات ملت ایران اسلامی در سال جدید است٬ کمک خواهد کرد و اثر تحریم ها را به طور مطلق از بین خواهد برد و باعث رفاه عمومی خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از شروع تا کنون با انواع هجمه ها و دسیسه ها روبرو بوده است که فضل خدا٬ تیزبینی و درایت رهبری نظام و شعور بالای ملت ایران اسلامی همه نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کرده است٬ گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به خصوص آمریکا و صهیونیست ها با حمایت و پشتیبانی کشورهای غربی٬ در طول سال های آغازین انقلاب تا حال بیشترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر شعار سال جدید تصریح کرد: حرکت در عرصه اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی مستلزم روحیه ایثار و تلاش است که با تبعیت و عملی ساختن شعار سال های گذشته این امر محقق خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر فرهنگ سازی مفاهیم اقتصادی همچون تولید٬ اصلاح الگوی مصرف٬ اسراف و دقت در هزینه ها٬ جهاد در عرصه اقتصادی و مباحث مختلف حوزه های اقتصادی٬ اظهار داشت: مقام معظم رهبری با هوشمندی شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مطرح کردند و پیرو این سخنان آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باید جهت فرهنگ سازی اقتصاد صحیح و اسلامی حرکتی جهادگونه داشته باشند تا مسیری که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده که همان مسیر اسلام ناب محمدی است در دستور کار قرار گیرد./950/202/ب1

ارسال نظرات