۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۲۷۹۵
آیت الله ایمانی در گفت وگو با رسا:

دولت تعهد خود به اقتصاد مقاومتی را عملا اثبات کند/ هنوز بسیاری اقتصاد مقاومتی را باورنکرده اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در فارس با بیان این که عده زیادی از مجموعه های اجرایی و کارشناسان اقتصادی مسأله اقتصاد مقاومتی را باور نکرده اند، گفت: آقایان اقتصاد مقاومتی را در گفتن و شعار قبول دارند اما در عمل پای قضیه نیستند که اگر بودند در این چند سال حرکتی را مشاهده می کردیم؛ اگر دولت مسأله اقتصاد مقاومتی را قبول دارد باید در اجرا نشان دهد.
آيت الله ايماني

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل» از سوی رهبر معظم انقلاب ، به ارزیابی عملکرد مسؤولان و دستگاه ها در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: عده زیادی از مجموعه های اجرایی و کارشناسان اقتصادی ما مسأله را باور نکردند.


وی افزود: این افراد به این نتیجه نرسیدند که اقتصاد مقاومتی راه حل نهایی و اساسی است، هنوز عده ای بر اساس رسوبات فکری که از گذشته در ذهن دارند چشمشان به این است که سرمایه گذار خارجی بیاید و سرمایه گذاری کند تا راهی به بیرون باز شود.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در کشور سرمایه سرگردان فراوانی وجود دارد، اظهار داشت: نتوانستیم این سرمایه ها را هدایت کرده و امنیت سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران داخلی ایجاد کنیم، نتوانستیم برای سرمایه گذران تعریف کنیم که چه صنعت و تولیدی توأم با درآمد و منطبق با رفع نیاز کشور است.


وی ادامه داد: آقایان اقتصاد مقاومتی را در گفتن و شعار قبول دارند اما در عمل پای قضیه نیستند که اگر بودند در این چند سال حرکتی را مشاهده می کردیم، سازمان بسیج مستضعفین با درآمد و امکانات محدودی که دارد می تواند اقتصاد کوچک راه اندازی کند و از این مقدار که می تواند کوتاهی نمی کند.


امام جمعه شیراز با بیان این که اگر دولت مسأله اقتصاد مقاومتی را قبول دارد باید در اجرا نشان دهد، ابراز داشت: دولت باید مشخص کند که در این مسیر حرکت می کند، رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت انتخابات 7 اسفند نکات حساس و مهمی را خطاب به نمایندگان مجلس مطرح فرمودند.


وی عنوان کرد: رهبر انقلاب وظایف سنگینی بر دوش مجلس دهم گذاشتند که عمده آن ها نگاه به درون و تقویت اقتصاد مقاومتی بود؛ پاکدستی، ساده زیستی، مقابل دشمن سر خم نکردن و در برابر لبخند دشمن تسلیم نشدن از مواردی هستند که رهبر معظم انقلاب بر آن ها تأکید داشتند./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات