۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۲۲۷۹۹
مدیر حوزه علمیه بندرعباس:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند ارتقاء تولیدات ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و نگاه درون زا به اقتصاد، گفت: تولیدات داخلی باید ارتقاء یابد و تلاش کنیم تا ایران به بازاری برای توزیع و عرضه کالاهای خارجی تبدیل نشود.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر به عنوان اصلی مهم و اساسی در اقتصاد کشور، این مهم را به مردم و مسؤولان گوشزد کردند.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور دانست و افزود: پیشبرد توسعه اقتصادی کشور در شرایط فعلی باید با تکیه بر منابع و سرمایه های داخلی انجام شود.

 

مدیر حوزه علمیه بندرعباس ادامه داد: در صورت تحقق این امر مهم، افزون بر کاهش بسیاری از هزینه ها، زمینه اشتغال نیز فراهم می شود.

 

وی همچنین، کاهش وابستگی‌های خارجی و حمایت از تولید داخلی کشور و تلاش بر خوداتکایی را از جمله راه های رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام اولیایی، اجرای اقتصاد مقاومتی را نیازمند یک وفاق و عزم ملی دانست و تصریح کرد: نباید اقتصاد مقاومتی در جامعه ما در حد شعار باقی بماند، بلکه باید نهادینه شود.

 

وی، اقتصاد مقاومتی را روشی برای مقابله با مشکلات اقتصادی خواند و بیان داشت: سابقه 30 سال گذشته نشان می‌دهد هر وقت عرصه تنگ شده، به فکر اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم.

 

مدیر حوزه علمیه براداران بندرعباس تاکید کرد: برای اجرا و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری باید اقتصاد را از انحصارگری خارج کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مقاومت با فرهنگ و انقلاب اسلامی عجین شده است تصریح کرد: مقاومت در برنامه‌های اقتصادی مورد غفلت قرار گرفته که امید است با اهتمام و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی به عنوان محور شعار سال و اقدام و عمل به آن این امر محقق شود.

 

حجت الاسلام اولیایی در بخش پایانی سخنان خود، مقاوم بودن اقتصاد را یک رکن اساسی و مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: اقتصاد باید بتواند در مقابل توطئه های دشمن مقاومت کند./851/302/ب1

ارسال نظرات