۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۳۲۲۸۴۶
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

شاه کلید پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی است/ دولت ماهانه گزارش دهد که برای اجرای اقتصاد مقاومتی چه کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن تلاش می کند که انقلاب اسلامی را استحاله کند تا تنها شکل بماند و محتوا تابع غرب باشد، گفت: متأسفانه در داخل جریان هایی در برابر غرب تسلیم تمدنی شدند و بر اساس تلاش برای انباشت ثروت و صرفا حفظ قدرت به انفعال، وادادگی و خودباختگی افتاده اند.
آيت الله کعبي آيت الله عباس کعبي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری معظم در صدد هستند جمهوری اسلامی ایران را بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی، آرمان های حضرت امام و شهدا و اسلام ناب مکتب اهل بیت(ع) به تمدن اسلامی برسانند.


وی افزود: آرمان مطلوب انقلاب اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی بر اساس آموزه های اسلام ناب محمدی مکتب اهل بیت(ع) و خط امام است، در مقابل این نگاه تمدنی آمریکا و استکبار به دنبال استحاله انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستند.

 

دشمن تلاش می کند شکل انقلاب باقی بماند اما محتوا تابع غرب باشد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن تلاش می کند که انقلاب اسلامی را استحاله کند تا تنها شکل بماند و محتوا تابع غرب باشد، اظهار داشت: متأسفانه در داخل جریان هایی در برابر غرب تسلیم تمدنی شدند و بر اساس تلاش برای انباشت ثروت و صرفا حفظ قدرت به انفعال، وادادگی و خودباختگی افتاده اند.


وی ادامه داد: رهبری برای پیشبرد گفتمان حیات بخش انقلاب اسلامی شاه کلید برون رفت از معضلات و مشکلات، استحکام داخلی ملت و دولت و نظام اسلامی، بسترسازی برای جهش علمی، صیانت فرهنگی و اقدار داخلی و بین المللی را اقتصاد مقاومتی می دانند.


آیت الله کعبی با بیان این که اقتصاد مقاومتی در اندیشه امام راحل یک اقدام و عمل مبارزاتی با دشمنان اسلام است، ابراز داشت: این نوع مبارزه در فقه امام خمینی(ره) مبارزه منفی نامیده می شود، مسأله تحریم کارخانه پپسی کولا در دوران طاغوت و تحریم هرگونه کالایی که سبب تقویت بیگانگان و دشمنان شود توسط مراجع به ویژه امام خمینی(ره) حرکتی مبارزاتی بود.

 

شاه کلید پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی است
وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی تداوم این مبارزه منفی حضرت امام و مراجع در دوران طاغوت است که جنبه سلبی و ایجابی دارد، جنبه سلبی به معنای مقابله با استکبار، دشمنان اسلام و دشمنان ملت و استقلال ایران است؛ جنبه ایجابی آن استحکام داخلی، توانمند سازی درونی ملت بر پایه دین باوری، خودباوری، اعتماد به نفس، توکل بر خدا و عزم و اراده جهادی و ملی که در این عزم و اراده شاه کلید پیشرفت و عدالت اقتصاد مقاومتی است.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: درباره اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته به اندازه کافی فرهنگ سازی شده است، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ابلاغ شده و قرارگاه اقتصاد مقاومتی به دستور رهبری قرار است توسط دولتمردان تشکیل شود.


وی اضافه کرد: اکنون نوبت عمل و پایان شعار است، از این رو رهبر معظم انقلاب سال جدید را به «اقصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند، محورهای ده گانه اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی لازم الاجرا است؛ ملت و دولت و نخبگان و دستگاه های عمومی کشور باید به این سمت حرکت کنند.

 

ضرورت سیاستگذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای شورای پول و اعتبار
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن بانکداری اسلامی و سیاستگذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در زمینه های اقتصادی گفت: بانکداری اسلامی و سیاست های ملی در زمینه تقویت پول داخلی و سیاستگذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای شورای پول و اعتبار چرخه حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی را می تواند روان کند.


وی افزود: دستورالعمل اقتصاد مقاومتی جنگ با بیکاری، رکورد، تورم و از سویی دیگر رونق بازار اقتصادی و کسب و کار است، افزون بر مسأله بانکداری اسلامی، تقویت پول ملی و ساستگذاری اقتصاد مقاومتی برای شورای پول و اعتبار در عمل تقویت بخش تعاون، قرار دادن فرصت های اشتغال و اطلاعات اشتغال برای همه آحاد ملت به ویژه دربخش کشاورزی نیز می تواند جزو اولویت های اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی باشد.

 

دولتمردان به صورت ماهانه به ملت گزارش دهند که در اقدام و عمل برای اقتصاد مقاومتی چه کاری کرده اند
آیت الله کعبی با بیان این که اکنون نوبت عمل و اجرا است، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت منابع طبیعی، کار در کشاورزی، تقویت بنگاه های اشتغال زودبازده، تقویت تولید داخلی، تقویت فناوری، اقتصاد دانش بنیان و همه مواردی که در اقتصاد مقاومتی گفته شده باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: خوب است که دولتمردان به صورت ماهانه به ملت گزارش دهند که در اقدام و عمل برای اقتصاد مقاومتی چه کاری کرده اند، مطالبه ملت از دولت برای گزارش دهی منظم به مجلس شورای اسلامی و عموم ملت درباره اقتصاد مقاومتی نباید رها شود.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان شاه کلید پیشرفت و عدالت، حرکت به سوی الگوی اسلامی ایرانی و به وجود آمدن تمدن نوین اسلامی را تحقق مطالبات رهبری در اقتصادمقاومتی و اقدام و عمل در این زمینه دانست./1323/ت301/ج

ارسال نظرات