۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۲۲۸۷۹
امام جمعه بناب:

خوش بینی به غرب نهایت ساده لوحی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنابی گفت: آمریکایی‌ها از ایران دولتمردانی می‌خواهند که مطیع و فرمانبر آنها بوده و در آرزوی مجلسیانی هستند که هوای آنها را نگه دارند.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

حجت‌الاسلام مصطفی‌ باقری‌بنابی، امام جمعه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب هر سال را به اقتضای شرایط موجود با عنوانی نام‌گذاری می کنند که تمام آحاد جامعه اعم از مردم و مسؤولان بایستی در عمل به آن توصیه ها کوشا باشند.

 


وی با اشاره به این‌که هرگونه وابستگی و دلبستگی به آمریکا و غربی‌ها نهایت ساده لوحی و غفلت زدگی است، تصریح کرد: متأسفانه در داخل برخی‌ برای ارتباط با غربی‌ها شتاب و عجله می‌کنند، چه بسا که نیت بدی هم ندارند، اما از بسیاری حقایق تاریخی و ماهیت غرب غافل هستند.

 


حجت الاسلام باقری‌بنابی با باین این‌که آمریکا و غرب هیچ‌گاه نیت خوشی نسبت به ایران نداشته اند، خاطرنشان کرد: هنوز ثروت‌های میلیاردی ایران با انواع دسیسه‌ها از سوی غربی‌ها ضبط و غارت شده است و هر روز با عناوین مختلفی تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور تصویب و اجرا می‌کنند.

 


وی تصریح کرد: نهایت ساده لوحی است که به غرب خوش‌بین باشیم و خدای نکرده آنها را فرشته نجات خود تلقی کنیم. چراکه هر لحظه آنها ذلت ما را می‌خواهند و آمریکایی‌ها از ایران دولتمردانی می‌خواهند که مطیع و فرمانبر آنها بوده و در آرزوی مجلسیانی هستند که هوای آنها را نگه دارند.

 


امام جمعه بناب ادامه داد: برخی همچنان بر این باورند که مشکلات اقتصادی تنها با مذاکره با آمریکا حل خواهد شد. هنوز برجام را به جای خود ننشانده برجام‌های 2 و 3 و 4 را مطرح می‌کنند و این یعنی اینکه ما غلط کرده‌ایم و این اقدام یک روش جدید توبه نامه سیاسی است و تسلیم مرحله به مرحله است.

 


حجت الاسلام باقری‌بنابی یادآور شد: رهبر انقلاب در بیانات مهم خود در جوار حرم رضوی تبیین کردند که معنای این تفکر شوم و خطرناک این است که جمهوری اسلامی به تدریج از مبانی و مسائل اسلامی خود صرف‌نظر کرده و از مواضع و خواسته‌های به حق خود عدول کرده است که آن موقع نه سپاه لازم است و نه دفاع!

 


وی تصریح کرد: دشمنی را که با هزاران مصیبت و دادن هزاران شهید از کشور بیرون کردیم، حالا می‌خواهیم با دستان خودمان مجدداً وارد کشور کنیم تا برای ما تصمیم بگیرند. باید دانست که تمام بلاها و گرفتاری‌های حاکم بر منطقه ناشی از نقشه‌های شوم آمریکا و غربی‌هاست.

 


امام جمعه بناب گفت: غربی‌ها به غیر از تأمین منافع خود به هیچ ملتی ارزش قائل نیستند از این رو اگر در این شرایط به سمت آشتی با غربی‌ها برویم، چه جوابی به مظلومان عالم داریم، چه جوابی به شهدا داریم؟ آیا دنیا برای ما تأسف نمی‌خورد و به انقلاب ما ناسزا نمی‌گویند./935/302/ب1

ارسال نظرات