۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۳۲۲۸۸۳
سخنران حرم حضرت معصومه:

سخاوت و حفظ اسرار از مهم ترین ویژگی های محبان حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) سخاوت و حفظ اسرار را از مهم ترین ویژگی های محبان حضرت زهرا(س) عنوان کرد: گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند« که مؤمن هرگز آبروی برادر و مؤمن خود را نمی برد و در هنگام سختی و تنگدستی نیز سخاوتمند است.
ويژگي شيعيان حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا مدرسی، امروز در نمایشگاه فاطمی با بیان این که محبان و شیعیان حضرت علی(ع) دارای نشانه هایی هستند، گفت: از مهم ترین نشانه های محبان و شیعیان حضرت زهرا(س) سخاوت و بخشندگی در عین تنگدستی و فقر است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) حفظ اسرار را از دیگر نشانه های محبان حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: کسی که آبروی افراد را حتی به بهانه هایی چون نصیحت در میان مردم می برد جز شیعیان حقیقی حضرت زهرا(س) نیست.


حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: در تعالیم اسلامی برای امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت شرایطی وجود دارد ولی بیان عیوب دیگران یا نصیحت نباید در جمع باشد که آبروی شخصی برود.


وی عدالت را از دیگر نشلنه های شیعیان حضرت زهرا(س) عنوان کرد و ادامه داد: : کسی که در عین توانایی، از کمک به نیازمندان کوتاهی می کند، شیعه نیست، هرچند ادعای آن را داشته باشد.


حجت الاسلام مدرسی اظهار کرد: اظهار دوستی نسبت به حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان بدون تبعیت معنایی ندارد و این که ما خود را محب خدا و اهل بیت (ع)بدانیم، ولی نسبت به فرامین و نواهی آنها بی توجه باشیم ادعایی دروغ است.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره ویژگی های دوست خوب گفت: دوست خوب کسی است که در تنگ دستی به دوستش کمک کرده و غیبت دوستش را در غیاب او نکرده و بعد از مرگ نیز او را فراموش نمی کند و این ها از نشانه های شیعیان حقیقی و راستین حضرت زهرا(س) است.


سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که شیعیان حضرت زهرا(س) در تمامی روزها از این بانو در زندگی خود تبعیت می کند،یادآورشد: شیعه باید نه تنها در اسم بلکه باید در عمل هم از زندگی حضرت زهرا(س) الگوبرداری کرده و دستورات ایشان و فرزندان ایشان را در زندگی خود پیاده کند زیرا تنها تبعیت از این بزرگواران است که در زندگی انسان را به سعادت رسانده و او را از شقاوت و مرداب گناه در زندگی نجات می دهد./968/پ203/س

ارسال نظرات