۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۹۱۸
در حرم ثامن الحجج؛

جشن ولادت حضرت زهرا و مراسم عید اول آیت الله طبسی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشن ولادت با سعادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام(ص) امروز همزمان با بیستم جمادی الثانی و عید اول آیت الله طبسی در حرم رضوی برگزار شد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در مشهد، مراسم ویژه روز میلاد ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) و عید اول آیت الله طبسی پیش از نماز ظهر امروز در رواق امام خمینی(ع) برگرار شد که در این مراسم احمد فغانی به شعرخوانی، گروه ولی عصر(عج) به اجرای سرود و حسین محمدنیا به مدیحه سرایی پرداختند.

 

همچنین در این روز برنامه‌های ویژه‌ای با حضور کارشناسان دینی خواهر در رواق‌ دارالاجابه برگزار می‌شود و در آن به موضوعات نقش مادران در انتقال اندیشه های مهدوی به فرزندان و منش صحیح زن ایرانی اسلامی تبیین می شود.

 

برگزاری محفل قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی جلسات حلقه‌‌های معرفت و پرسمان دینی با موضوع سیره فاطمی و برگزاری برنامه های ویژه زائران غیرایرانی از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می شود.

 

حجت الاسلام حمید میرباقری، استاد حوزه علمیه در جمع زائران و مجاوران نوروزی بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: به برکت قدوم مبارک حضرت زهرای مرضیه(س) در این روز چندین اتفاق مبارک از جمله ولادت باسعادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره)  و گرامیداشت مقام زن که یک مصداق آن مادر و مصداق دیگرش همسر است، روی داده است.

 

حجت الاسلام میرباقری یکی از عوامل بهشتی شدن زهیر بن قین را همسرش عنوان کرد.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) درباره تسبیحات حضرت زهرا(س) که شامل 34 مرتبه الله اکبر، 33 مرتبه الحمدالله و 33 مرتبه سبحان الله است، فرموده اند این تسبیحات نزد من از هزار رکعت نماز محبوب تر است؛ امام صادق در خصوص آن چنین بیان کرده اند وقت ذکر تسبیحات حضرت زهرای مرضیه(س) هر موقعیی نیست بلکه منحصر به پس از نماز است.

 

وی افزود: خداوند برای حضرت فاطمه زهرا(س) 9 اسم؛ فاطمه، صدیقه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا و المبارکه برگزیده است، یکی از نام های مادر ما از سوی خداوند مبارک است برکت خیر فراوانی است که سبب عاقبت بخیری و سعادت انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که به مادر در لغت امّ به معنای ریشه و اصل گفته می شود، گفت: ریشه هر انسانی مادر او است؛ بسیاری از روحیه های روانی فرزند از جمله حسادت یا کینه جویی می تواند از طریق رحم و شیر مادر منتقل شود، وقتی چیزی با خیر همراه شود برکت است، برکت فراوانی که همراه با خیر و پایداری است.

 

حجت الاسلام میر باقری هشدار داد: مراقب باشید به هر مقامی که در خدمتگزاری مردم جامعه اعم از پزشک، مهندس و معلم رسیدید، ریشه این موفقیت شیر مادر است همان گونه که برخی افراد تبهکار می شوند.

 

وی تصریح کرد: مادر می تواند فزند را به عرش برساند؛ البته خود فرزند هم در آینده سازی اش نقش دارد، اما یکی از موارد تأثیر گذار مادر است؛ از طریق مادر می توان به بهشت رسید، از این رو گفته می شود بهشت زیرپای مادران است.

 

سخنران حرم مطر رضوی خاطرنشان کرد: مادر وقتی آبستن به فرزندی است مانند کسی است که در حال حمل چیزی شکستنی باشد یعنی هر ذره از روحیه و خلقیات مادر به فرزندش منتقل می شود.

 

یادرآور می شود، مراسم شام میلاد حضرت زهرای مرضیه(س) امشب در رواق امام خمینی(ره) با تبیین الگوپذیری از حضرت فاطمه(س) از سوی حجت الاسلام میرباقری برگزار می شود./1308/202/ب1

ارسال نظرات