۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۳۲۲۹۲۰
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

جایگاه رفیع حضرت فاطمه در نزد اهل سنت برگرفته از احادیث نبوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آیات و روایات درباره شأن و جایگاه حضرت فاطمه، گفت: حضرت فاطمه مورد علاقه و احترام اهل سنت است.
ماموستا محمد محمدي

ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: حضرت فاطمه (س)، محبوب‌ترین دختر پیامبر گرامی (ص)، در جهان اسلام دارای جایگاهی ویژه و عالی است.


وی افزود: بسیاری از آیات پر نور قرآن کریم و روایات بر جایگاه والای حضرت فاطمه (س) در نزد خداوند سبحان و پیامبر اکرم (ص) تأکید دارند و به نعت و منقبت آن حضرت پرداخته اند که این امر بیانگر شأن حضرت و شکوه و جلال ایشان در نزد جمیع مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعه است.


ماموستا محمدی تصریح کرد: وجود مبارک حضرت فاطمه (س) منبع خیرات و برکات و بارش رحمت الهی بر سر بندگان است، توجه به سبک و سیره زندگی اهل بیت علیهم السلام هدایتگر و روشنایی بخش مسیر بندگی و کمال و دستیابی به مقام قرب الهی است.


امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: علما و بزرگان اهل سنت هیچ گاه خود را از اهل بیت علیهم السلام منفصل ندانسته و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز به عنوان یکی از اهل بیت رسول خدا (ص) مورد علاقه و احترام در میان اهل سنت است به طوری که سروده های بسیاری در وصف شأن و جایگاه آن حضرت از سوی علمای اهل سنت نگاشته شده است.


ماموستا محمدی بیان داشت: شیخ جلال الدین سیوطی از جمله اشخاصی است که به نگارش مطالبی پیرامون جایگاه والای حضرت فاطمه (س) پرداخته است و این مکتوبات مورد تأیید اکثر اهل سنت است و در یکی از نگارشات خود درباره نامگذاری حضرت فاطمه (س) بیان کرده که خداوند متعال فاطمه و ذریه اش را از آتش در امان نگاه داشته است و به همین علت نام مبارک فاطمه بر ایشان نهاده شد.


وی تأکید کرد: شأن و کرامت حضرت فاطمه (س) را می توان از احادیث نبوی دریافت که آزار و اذیت فاطمه را آزار و اذیت شخص پیامبر (ص) دانسته و آزار رساندن به پیامبر و خاندان مکرمش در قرآن کریم به شدت نهی شده است.


امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان اظهار داشت: با توجه به آیات و احادیث نبوی می توان دریافت که حضرت فاطمه (س) بسیار مورد علاقه پیامبر (ص) بوده و در نزد تمام مسلمانان نیز از منزلتی والا برخوردار است، اهل سنت دوستدار اهل بیت علیهم السلام بوده و ارادت خالصانه خود را بارها به نمایش گذاشته اند./857/302/ب1

ارسال نظرات