۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۲۲۹۲۲
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

فاطمه، محور عالم خلقت/ تکریم و منزلت زن، شعبه ای از کرامت حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: زهرا نور خالص عالم وجود است و خداوند در حدیث قدسی عظمت حضرت زهرا را بیان می کند که اگر فاطمه نبود، نه پیامبر خلق می شد و نه حضرت علی و به یک معنا فاطمه محور عالم خلقت است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام، فاطمه زهرا در جمع نمازگزاران مسجد جامع در عظمت مقام حضرت زهرا، گفت: خلقت فاطمه نعمت بزرگی است که خداوند به بشریت عطا کرده و با این نعمت ها خواسته بشریت که گل سرسبد عالم خلقت است را از خاک به افلاک و از فرش به عرش برساند.

وی با بیان روایتی قدسی در عظمت حضرت زهرا که آمده «لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما»، افزود: خداوند در این حدیث قدسی عظمت حضرت زهرا را بیان می کند که اگر فاطمه نبود، نه پیامبر خلق می شد و نه حضرت علی و به یک معنا فاطمه محور عالم خلقت است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: کسی در عالم خلقت به عظمت حضرت زهرا نمی رسد که پدرش پیامبر خدا، همسرش حضرت علی، فرزدانش ائمه اطهار و بی بی دو عالم ام الائمه است و اگر نبود، پیامبر نبود، که بضعه منی نه یعنی فرزند من است، یعنی بخشی از وجود پیامبر است.

وی با بیان گوشه ای از زیارت حضرت زهرا(س) درباره دیگر ابعاد عظمت حضرت بیان کرد: «السلام علیک یا ممتحنة، قد امتحنک الذی خلقک قبل ان یخلقک»، سلام بر تو ای امتحان داده خدا، که در حدیثی از پیامبر است که نور وجود من اول مخلوق خداست و از نظر رتبه نسبت به تمام انبیاء اول هستند و از نظر زمان و تاریخ است که باید بشریت قابلیت پیدا کند تا در این عالم و رهبری بشریت را به عهده بگیرند.

طهارت مطلق در گرو ولایت اهل بیت است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه تصریح کرد: «فوجدک لما امتحنک صابرة»، یکی از ویژگی های بارز حضرت زهرا، صبوری حضرت است که به عنوان پیروان این ائمه اطهار باید دنباله رو شخصیت آنها باشیم و ایمان خالص بیاریم به آنچه پیامبر و علی آورد، و سخت بایستیم و دفاع کنیم و صبور باشیم و روز قیامت خالصانه بگوییم ما ولی خالصی را که در زندگی داریم شما بودید پیامبر بود، شما بانوی نمونه دو عالم بودید.

وی با بیان این که طهارت مطلق انسان تنها در گرو ولایت ائمه اطهار است، افزود: تنها ولایت ائمه اطهار است که سبب طهارت می شود، اگر می خواهیم قیامت از شراب طهور قرآن و ذره ای از حوض کوثر بنوشیم باید در این دنیا ولایت زهرا مرضیه را چشیده باشید.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دیگر القاب حضرت زهرا گفت: زهرا نور خالص عالم وجود است که شیعیانش را از آتش جهنم دور می کند، لیله القدر و کوثر و خیر کثیر این عالم است که هر کس به دریای وجود زهرا متصل شد، در سایه شناخت و معرفت زهرا است و هر کس در دنیا و آخرت به جایی رسید در پرتو معرفت و اطاعت این خاندان است و اطاعت نهایت کار است که ما را به مقصد نورانی که سعادت دنیا و آخرت ما در آن است، می رساند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا درباره شیعه واقعی که فرمودند، «إنْ کُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناکَ وَ تَنْتَهی عَمّا زَجَرْناکَ عَنْهُ، قَأنْتَ مِنْ شیعَتِنا، وَ إلاّ فَلا»، بیان داشت: شیعه واقعی که مطیع محض اهل بیت نباشد، تنها محب است و تنها در سایه معرفت و اطاعت محض و عمل به دستورات و نواهی است که شیعه به درجات والا خواهد رسید.

عظمت و کرامت زن، شعبه ای از عظمت بی بی دو عالم است

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز زن بیان کرد: تکریم زن و مادر تنها مختص به یک روز نیست و کرامت و منزلت زن آن قدر بالا است که مظهر جمال الهی است و جزء تکالیف و وظایف هر مسلمانی است و خود زنان نیز باید قدر و منزلت خود را بدانند که  عظمت زن شعله ای از عظمت بی بی دو عالم است.

وی با توصیه نسبت به گرامیداشت این روز و برپایی مجالس جشن افزود: یکی از معروف ها، نامگذاری اسامی اهل بیت به ویژه اسامی حضرت زهرا بر فرزندان است و باید سعی کنیم در این ایام و لیالی به نام حضرت زهرا عیدی بدهید، تا این شب و روز در ذهن بچه ها باقی بماند./1306/202/ب1

ارسال نظرات