۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۲۲۹۳۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اسلام ناب مدافع حقیقی جایگاه زن در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که فرهنگ فاطمی، فرهنگ دفاع از اصل اسلام، حقانیت و کلیت آن و دفاع از نبوت و امامت است، گفت: با تأسی از این فرهنگ ارزشی می توانیم از همه ارزش ها دفاع کنیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در مرکز استان برگزار شد با اشاره به این که رفتار و منش حضرت فاطمه(س) می تواند الگویی بارز برای همگان باشد، افزود: این بانوی نمونه اسلام همچون شمعی بود که خود را فدای پدر و مادرش می کرد و این ویژگی ها باید مورد توجه نسل جوان جامعه ما قرار گیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فرهنگ فاطمی، فرهنگ دفاع از اصل اسلام، حقانیت و کلیت آن و دفاع از نبوت و امامت است، گفت: با تأسی از این فرهنگ ارزشی می توانیم از همه ارزش ها دفاع کنیم.

 

آیت الله طبرسی حضرت فاطمه زهرا(س) را پاسدار حریم ولایت خواند و گفت: جایگاه رفیع امروز ولایت در جامعه اسلامی مرهون از خودگذشتگی های آن بانوی بزرگ است.

 

وی، نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در بخش های مختلف کشور را زمینه ساز شکوفایی کشور دانست و گفت: اگر سیره عملی آن حضرت در همه بخش های فردی، اجتماعی و سیاسی ترویج و گسترش یابد به طور حتم شاهد شکوفایی و بالندگی کشور خواهیم بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه امروز توجه بیش از اندازه به زندگی مادی، خلأ معنوی را در زندگی به ارمغان آورده است، افزود: تا زمانی که این خلأ معنوی در زندگی حاکم باشد، جاذبه‌های دنیایی معنا پیدا نخواهد کرد.

 

آیت الله طبرسی زندگی حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خانواده‌ها دانست و گفت: اگر امروز زنان به دنبال شیرینی زندگی هستند، باید آن را در چشمه‌های پر از معنویت عبادت و بندگی بیابند و این مسأله در زندگی فاطمه(س) متجلی شده بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضرت فاطمه(س) اسوه و الگویی برای همه جهانیان است، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) آن حضرت را به عنوان الگو و اسوه خویش معرفی کرده است.

 

امام جمعه ساری، ولایت مداری را از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا (س) نام برد و با بیان این که ایشان شهید راه ولایت هستند، ادامه داد: تمام خطبه ها، سخنرانی ها و حضور ایشان در مسجد بر‌خاسته از ولایت مداری ایشان بود. 

 

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در پاسداری از حریم ولایت تا پای جان ایستادگی کرد، افزود: دفاع فاطمه(س) از علی(ع) دفاع از همسر نبود بلکه دفاع از ولی و حجت خدا بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زن به عنوان یک عنصر فعال می تواند در جامعه نقش آفرینی کند، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی همچون فاطمه(س) در عرصه اجتماعی وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به رویکرد حضرت فاطمه(س) برای چگونگی ورود به عرصه های اجتماعی، تصریح کرد: ایشان وقتی احساس می کند که باید وارد اجتماع شود، حجاب و عفاف خود را رعایت کرده و با نهایت عفت به مسجد رفته و خطبه می‌خواند./1317/202/ب1

ارسال نظرات