۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۳۲۲۹۴۶
استاد حوزه و دانشگاه:

توجه به سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین پیام فرهنگ فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه خوارزمی گفت: ولایت‌مداری، عفاف و حجاب و توجه به سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین پیام فرهنگ فاطمی است.
ميلاد حضرت زهرا (س)مبارک باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام امیر ابراهیمی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه خوارزمی عصر چهارشنبه در مراسم جشن کوثر شهرستان مراغه با بیان این‌که سعادت جامعه در گرو توجه به فرهنگ فاطمی است، اظهار داشت: الگوگیری از منش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مهم ترین روش برای سعادت جامعه کنونی است.


وی با بیان این‌که سیره و رفتار عملی آن بزرگوار الگویی تمام عیار برای جامعه است، گفت: ایمان، تقوا، تبعیت از امام و تربیت فرزندانی که هر یک چراغی برای هدایت جامعه بشری هستند، از مهم ترین ویژگی های بازر حضرت فاطمه(س) است که اکنون جامعه باید در این راستا و الگوگیری از این بانوی بزرگ اسلام حرکت کند.


حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این‌که مدعیان ولایت‌مداری بایستی رفتار و عمل خود را با سیره حضرت فاطمه(س) سنجش کنند، تصریح کرد: ولایت مداری و پیرو خط علوی بودن نیز از دیگر ویژگی های حضرت زهرا(س) بوده که افزون بر زنان، مردان جامعه نیز باید از آن پیروی کنند.


مسؤول نمایندگی نهاد ولی فقیه در دانشگاه خوارزمی با بیان این‌که اسلام نظام تعلیم و تربیت را در خانواده پیش بینی کرده است، افزود: اسلام، سعادت جامعه را در گرو برابری زن و مرد می داند و برای دستیابی به آن باید هر دو قشر از آموزه های زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) الگو بگیرند.


حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سالروز میلاد امام خمینی(ره) مصادف با ولادت بانوی دو عالم است، خاطرنشان کرد: تبعیت از قرآن و عترت، منش علوی و رفتار رسول الله(ص) از ویژگی های بارز امام خمینی(ره) بوده که نشان گرفته از تربیت خانوادگی و اهمیت آموزه های اسلامی در زندگی امام راحل است.


همچنین سرهنگ پاسدار رضا سامی، فرمانده سپاه ناحیه مراغه در سخنانی با بیان این‌که قدرشناسی از مقام و منزلت مادران با هیچ عملی ممکن نیست، اظهار داشت: نامگذاری ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان هفته زن و روز مادر لزوم شناخت بیشتر سیره و مرام آن حضرت را نشان می دهد.


وی با بیان این‌که زندگی حضرت زهرا(س) برای همگان الگو و درس است، گفت: عظمت مقام معنوی حضرت زهرا (س) را کسی نمی تواند درک کند، فاطمه زهرا(س) در همه زمینه ها الگو و اسوه برای زنان و مردان جامعه کنونی بوده و باید همگان به ایشان تاسی کنند./935/202/ب1

ارسال نظرات