۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۳۲۲۹۷۵
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

اقتصاد مقاومتی یکی از مولفه های استراتژی بازدارندگی فعال است/ ایران اسلامی نبود امروز داعش بغداد و دمشق را در قبضه داشت

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب یکی از مولفه های استراتژی بازدارندگی فعال را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر اقتصاد خود را مقاوم کنیم سلاح تحریم ها و تهدیدهای دشمن کاربرد نخواهد داشت.
آيت الله محسن قمي آيت الله محسن قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در هفتمین هم اندیشی فرهیختگان حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی سردارشهید عربیان شهرستان آران و بیدگل گفت: اگر اقتصاد کشور را مقاوم کنیم  و جلوی نفوذ فکری را  بگیریم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

 

وی یاد آورشد: معاون رییس جمهور اندونزی درمحضر رهبر معظم انقلاب گفت، من به عنوان متخصص اقتصاد و امور اقتصادی این نظریه اقتصاد مقاومتی شما را به دقت مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم که درمان درد ما در اندونزی نیز همین اقتصاد مقاومتی است.  

 

به گفته وی، اگر ما در عمل نیز بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک الگو و اسوه به جهانیان ارائه دهیم، بقیه نیز از ما الگوبرداری خواهند کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یاد آورشد: 12 سال جمهوری اسلامی ایران را به بهانه ساختن بمب هسته ای تحریم کردند اما خودشان اعتراف کردند چنین چیزی نیست و ما از ابتدا هم می دانستیم ایران به دنبال ساختن بمب هسته ای نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور صادرکننده رسمی اورانیوم غنی شده در جهان مطرح است که این موفقیت ها مدیون استراتژی بازدارندگی فعال است.

 

اگر ایران اسلامی نبود امروز داعش بغداد و دمشق را در قبضه خود داشت

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امروز دنیا بعد از 36 سال که ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد متوجه شده که ایران جزو پیشگامان مبارزه با تروریسم است و اگر ایران اسلامی نبود امروز داعش بغداد و دمشق را در قبضه خود داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی یاد آورشد: امروز مقامات اسپانیایی اعتراف می کنند ما در مورد مسأله تروریسم فقط حرف زدیم اما ایران در مبارزه با تروریسم به جای حرف عمل کرده است.

 

وی با اشاره به این که امروز ما با پدیده شومی به نام تروریسم و داعش و القائده روبرو هستیم، گفت: آزادی تدمر پیروزی بزرگی بود وان شاءالله به تدریج رقه هم آزاد خواهد شد و محاصر شهر فلوجه نیز با آزادی این شهر به پایان خواهد رسید و آخرین بقایای داعش در عراق و سوریه نابود و موصل آزاد خواهد شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مساله داعش به زودی تمام خواهد شد و از امروز باید فکر خود را به پسا داعش معطوف کنیم، گفت: داعش یک فکر و اندیشه است که تمام شدنی نیست و به شکل دیگری ظهور خواهد کرد چرا که خیلی از پدیده های اجتماعی هستند که رنگ و بوی امنیتی، نظامی و اجتماعی دارند اما واقعیت آنها یک پدیده فکری است؛ تا این فکر نابود و با آن مبارزه نشود، این پدیده همچنان وجود خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی آورشد: غرب برای تأثیرگذاری روی فکر و اندیشه مردم شرق از قدیم الایام سرمایه گذاری زیادی به ویژه در بحث علوم دانشگاهی و تأثیرگذاری  روی منور الفکرهای غرب زده درجاهای مختلف هزینه های فراوانی داشته تا بتوانند فکر ما تحت تأثیر قراردهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی یاد آورشد: آمریکایی ها بعد از حمله به عراق، در سال 2004 بالغ بر یک و نیم میلیون دلار برای کمک به سازمان های غیر دولتی در ایران با هدف تأثیر گذاری روی بر افکار ما سرمایه گذاری کردند.

 

وی یاد آورشد: این میزان کمک در سال 2005 به سه میلیون دلار برای توسعه مطبوعات و نفوذ درآن افزایش یافت و در سال 2006 این بودجه را به 11 و نیم میلون دلار افزایش دادند که 4 و نیم دلار آن برای توسعه دموکراسی بود و اعتقاد داشتند این میزان کمک اندک است.

 

به گفته وی، آنها 66 میلیون دلار متمم گذاشتند که از این مبلغ 20 میلیون دلار برای پیشبرد دموکراسی، 5 میلیون دلار برای پیشبرد دیپلماسی عمومی، 5 میلیون دلار برای مبادلات فرهنگی و 36 میلیون دلار هم برای توسعه رادیود فردا صدای آمریکا اختصاص دادند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در سال 2008 این مبلغ به 60 میلیون دلار و در سال 2009 به 69 میلیون دلار و در سال2010 اوباما 40 میلیون دلار برای خاورمیانه در نظرگرفت و نامی از ایران نبرد و اعتقاد داشت اعلام این اعداد و ارقام تأثیر منفی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: آمریکا این میزان هزینه را در مسائل اقتصادی با هدف ایجاد نفوذ در فکر و اندیشه فرهیختگان و مولدان فکری جامعه انجام داد تا بتوانند کل جامعه را در اختیار بگیرند.

 

وی با اشاره به وجود 9 هزار مرکز پژوهشی در اروپا و 5 هزار مرکز پژوهشی ویژه در آمریکا گفت: یکی از پژوهشگاه های درآلمان، ویژه مطالعه در زمینه قرآن فعالیت دارد و بقیه در زمینه های حوزه های علمیه، دانشگاه ها و اقوام و رسانه ها فعالیت دارند. /1307/پ202/ج1

ارسال نظرات