۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۲۹۹۲
آیت الله طه محمدی:

فتح دنیا با مذاکره غیرعاقلانه است/ اگر قدرت موشکی کشور نبود 5+1 با ایران به مذاکره نمی‌نشست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان گفت: برخی می‌گویند که دنیا را با مذاکره می توان فتح کرد و با موشک نمی شود که حرف غیرعاقلانه ای است، اما باید بدانیم اگر این موشک‌ها نبودند 5+1 با شما بر سر میز مذاکره نمی‌نشست.
آيت‌الله طه محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در خطبه های امروز نماز جمعه همدان ضمن تبریک روز زن و فرا رسیدن ولادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: 12 فروردین روزی است که ملت ایران با تمام وجود خود به نظام جمهوری اسلامی رای آری داد و دست اجانب را از دامان کشور کوتاه کرد.
 
وی تصریح کرد: روز سیزدهم فروردین روز طبیعت است، در همین راستا باید گفت که بسیاری از سنت ها در دین اسلام جایگاهی ندارد که می توان به چهار شنبه سوری اشاره کرد اما مردم از دیر زمان عدد سیزده را نحس میدانستند و برای رفع نحوست آن به دامان طبیعت پناه می بردند و باید گفت جدای خرافه بودن این عقیده اما پناه بردن به طبیعت کار پسندیده ای است.
 
امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: برخی با تفسیر غلط خود، طبیعت را خدا دانسته‌اند و برخی دیگر در ادبیات طبیعت را فلک و چرخ گردون خوانده اند اما در قرآن از طبیعت به دهر تعبیر شده است.
 
وی ادامه داد: برخی از افرد جمود فکری دارند و با این که ادعای علم هم دارند از طبیعت آفرین غافل هستند، ولی باید بدانند که طبیعت شعور و درک ندارد و یک خالق حکیم و علیم آن را هدایت می کند.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تأکید کرد: خداوند در قرآن از جمله در سوره بقره پیام هایی را برای انسان داده است که در خلق آسمان و زمین و تغییر فصل ها نشانه هایی برای انسان وجود دارد و انسان باید این پیام ها را از طبیعت گرفته و آن را درک کند.
 
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، خاطر نشان کرد: امام علی(ع) می فرماید که شیعیان مانند پرتقال هستند که رنگ ان از بهترین رنگ های دنیا و بوی و طعم آن نیز از بهترین طعم ها است.
 
آیت الله طه محمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، یادآور شد: امیدواریم که نامگذاری امسال نیز مانند سال های دیگر از سوی مسؤولان شامل مرور زمان نشود و در یک جمله اقتصاد مقاومتی یعنی این که از موهبت های الهی عالمانه استفاده کنیم تا اگر دنیا ما را تحریم کرد متحمل ضرر نشویم.
 
وی با بیان این که دشمن به دنبال آن است که ما را از خودباوری دور سازد گفت: برخی می گویند که دنیا را با مذاکره می توان فتح کرد و با موشک نمی شود که حرف غیر عاقلانه ای است، اما باید گفت که اگر این موشک ها نبودند 5+1 با شما بر سر میز مذاکره نمی‌نشست.
 
امام جمعه همدان در پایان افزود: دلیل قید اقدام و عمل در نامگذاری سال جاری توجه نکردن مسؤولان به هشدار های رهبری در زمینه اقتصاد بود که امیدواریم با توجه مردم و دولت در زمینه اقتصاد شاهد شکوفایی در کشور باشیم./979/201/ب2
ارسال نظرات