۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۰۲۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان به وعده های اقتصادی خود در سال جدید عمل کنند/ اعتماد به دشمن ساده لوحی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: مسؤولان برای سال جدید وعده هایی را در حوزه های اقتصادی به ویژه اشتغال مطرح کردند که امیدواریم امسال شاهد تحقق این وعده‌ها باشیم.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: باید در همه‌ کارهای خیر اهل اقدام و عمل باشیم باید حرکت کرد که به یقین خدا هم کمک خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر این که برای مسؤولان، اقدام و عمل، باید برای تأمین معیشت مردم باشد، افزود: مسؤولان برای سال جدید وعده هایی را در حوزه های اقتصادی به ویژه اشتغال مطرح کردند که امیدواریم امسال شاهد تقویت بخش اقتصادی کشور باشیم.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که متأسفانه عده ای در کشور تنها چشم به خارج از کشور دوخته اند، خاطرنشان کرد: کشورمان در حوزه های مختلف دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی است که باید از این ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور استفاده شود.

 

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که مذاکره باید باشد و فرار از مذاکره برای ما شکست است، ادامه داد: مذاکره‌‌ای خوب است که با قدرت انجام گیرد و نبایداز موضع ضعف مذاکره کنیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعهد طرفین در مذاکره نباید روی کاغذ باقی بماند، تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای ما به همه تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل هنوز آن طور که باید، به تعهدات خود عمل نکرده است.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر این که مذاکرات همچنین باید تأمین کننده امنیت کشور باشد نه این که بستری را برای نفوذ دشمن فراهم کند، گفت: حفظ و تقویت توان دفاعی کشور لازم است و باید آسیب پذیری خود را در مقابل دشمنان به پایین‌ترین حد ممکن برسانیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: برای حفظ ودیعه جمهوری اسلامی هم به تقویت باورهای دینی نیاز داریم، هم مذاکره و هم اینکه باید در مقابل دشمنان، قدرت نظامی خود را تقویت کنیم.

 

وی نظام مقدس با بیان این‌که جمهوری اسلامی امانت الهی است که به ما واگذار شده است، ادامه داد: باید در حفظ این امانت الهی تلاش کنیم تا اینکه آن را به صاحب اصلی ‌اش امام زمان(عج) برسانیم.

 

حجت الاسلام لائینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «دشمن می‌خواهد باور توانمندی نظام جمهوری اسلامی را کمرنگ کند». اگر این باور به مرور زمان همگانی شود و یأس و ناامیدی در سطح جامعه حکمفرما شود، کارآمدی نظام کم کم از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه نکا، خطر نفوذ دشمن را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: باید از سرنوشت کشورهایی که با اعتماد نسبت به وعده های آمریکا وارد مذاکره با این دولت شدند، درس تاریخی گرفت به راحتی و از روی خوشبینی در این عرصه حاضر نشد.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف نفوذ آمریکا در کشور، تصریح کرد: نفوذ آمریکا در کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و امنیتی است و طراحی آنان برای سوق دادن ما در مسیری است که مطابق خواسته های آنان باشد.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به نقض مکرر تعهدات مقامات آمریکایی در طول مذاکرات هسته ای با این کشور، اظهار کرد: اعتماد به دشمن ناشی از ساده لوحی برخی از افراد و یا فعالیت برخی از افراد نفوذی دشمن در کشور است و نباید ساده انگارانه از این مسأله گذشت./950/202/ب1

ارسال نظرات