۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۲۳۰۲۶
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه پیشنهاد کرد؛

دفتر فعالیت های سیاسی و بصیرت افزایی در حوزه ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم از مسؤولان حوزوی خواست تا راه‌های نفوذ ضد انقلاب را برای طلبه‌های جوان انقلابی تبیین کنند و تشکیل و ایجاد دفتر فعالیت های سیاسی و بصیرت افزایی را در این راستا اقدامی لازم ارزیابی کرد.
حجت الاسلام رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تذکر چند سال پیش رهبر معظم انقلاب به خطر نفوذ سکولاریسم در حوزه اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها هشدار رهبر معظم انقلاب را جدی نگرفتند، اما این نگرانی بجا است. حوزه علمیه قم خاستگاه و مادر انقلاب است، لذا اگر حوزه انقلابی نماند خطر نفوذی که باعث تهی شدن اصل نظام و انقلاب می‌شود از خاستگاه انقلاب آغاز خواهد شد.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان اسلام نفوذ در خاستگاه انقلاب اسلامی را مد نظر قرار داده‌اند؛ ماهیت انقلاب و نظام الهی ما دینی و اسلامی است؛ ولایت فقیه مبتنی بر نظریه فقهی است بنابراین اگر دشمنان بتوانند در خاستگاه انقلاب نفوذ کنند، مانند موریانه یا کرمی که ریشه درخت را از بین می‌برد ریشه انقلاب را خواهند خشکاند.
حجت الاسلام رفعتی با اشاره به سابقه کسانی که اصل انقلاب اسلامی را قبول نداشته‌اند، گفت: کسانی که معتقد بودند در دوره غیبت نباید انقلابی صورت گیرد جرأت پیدا کردند دیدگاه‌های غلط و انحرافی خود را وارد عرصه حوزه علمیه کنند و این بخشی از سرمنشأ بحث‌های غیر انقلابی و نفوذ جریان‌های سکولاریسم در حوزه است.
وی افزود: بخش دوم کسانی هستند که انتظارات و توقعات شان از نظام اسلامی و انقلاب بر آورده نشده است که این افراد هم می‌تواند مطمع نظر دشمنان اسلام قرار گیرند و توسط آن‌ها جذب شوند.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم تصریح کرد: هم مسئولان نظام و حوزه در این زمینه نقش دارند و باید اقدام کنند؛ مسئولان حوزه باید نسبت به بدنه حوزه، اساتید، فضلا، علما، بصیرت افزایی و روشنگری را داشته باشند و برای طلبه‌های جوان در این خصوص باید دفتر فعالیت‌های سیاسی و بصیرت افزایی در حوزه تأسیس شود تا مبادا این جریان سکولاریسم در حوزه گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام رفعتی ادامه داد: راه‌های نفوذ دشمنان و ضد انقلاب را باید برای طلبه‌های جوان تبیین کرد و آگاهی داد؛ طلاب جوان انقلابی و پرشور اگر جریانات انحرافی که دنبال سکولار کردن حوزه هستند را بشناسند یقیناً عملکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.
وی ابراز داشت: بخش دیگری به مسؤولان نظام مربوط می‌شود که عملکرد بعضی از آنها مبتنی بر آموزه‌های دینی نیست، گاهی کارهایی توسط عوامل دولت‌ها انجام می‌شود که حوزویان بر اساس آن استدلال و نظریه پردازی می‌کنند و می‌بینند که با آموزه‌های دینی سازگاری ندارد. این سبب می‌شود که خیلی از حوزویان از روی تعصبات دینی با نظام مسأله پیدا کنند.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید مسؤولان مسائل را تحلیل و تبیین کنند که در مواردی که فعالیت‌های انجام شده مطابق با شرع نیست بر اساس چه مصلحتی صورت گرفته که همگان بدانند که اگر جای آن‌ها بودند شاید بنا بر مصلحت همان کار را انجام می‌دادند.
حجت الاسلام رفعتی با اشاره به بحث اهم و مهم در درس اصول گفت: مشکلات نظام اگر برای حوزویان تبیین شود خطر سکولاریسم و بی تفاوتی نسبت به انقلاب را کاهش می‌دهد؛ در پایان باید گفت که لازم است حوزه انقلابی بماند و جامعه را انقلابی و پویا در صحنه قرار دهد./836/ت302/ج
ارسال نظرات