۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۳۰۴۱
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

وجود بیش از یک هزار و 800 وقف در استان لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف لرستان از وجود و ثبت بیش از یک هزار و 800 وقف در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری سه مورد وقف به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان لرستان بیش از یک هزار و 800 مورد وقف انتفاعی و منفعتی به ثبت رسیده است.

 

وی با بیان این که تا پایان سال 94 بیش از 98 مورد وقف انتفاعی و منفعتی در استان ثبت شده است، افزود: در ابتدای سال 95 نیز شاهد ثبت سه وقف جدید بودیم.

 

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به حضور و فعالیت مبلغان در بقاع متبرکه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف از جمله فعالیت مبلغان اعزامی است.

 

وی از وقف به عنوان حسنه جاریه یاد کرد و اظهار داشت: وقف میراثی معنوی برای واقف و پشتوانه ای مهم برای نظام جمهوری اسلامی است.

 

مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه با اشاره به این که در وقف های صورت گرفته نیت واقف مورد توجه ویژه قرار دارد، یادآور شد: وقف های صورت گرفته در سال جدید با نیت ساخت مسجد بوده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: برای هدایت وقف به سمت حوزه های علمیه و نیازهای جامعه امروز مبلغان اعزامی در امامزادگان و دیگر مکان ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

 

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به وجود 108 امامزاده در استان لرستان خطرنشان کرد: به مناسبت ایام نوروز و برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان بیش از 50 مبلغ به این اماکن زیارتی اعزام شد.

 

وی در ادامه با اشاره به آمار زائران در لرستان عنوان کرد: در ایام نوروز امسال بیش ‌از دو میلیون زائر از بقاع متبرکه دیدن کردند.

 

مدیر کل اوقاف لرستان اظهار داشت: با برگزاری طرح آرامش بهاری افزون بر بقاع متبرکه، در دیگر مکان های تاریخی و گردشگری استان با اعزام مبلغان خیمه های معرفت برپا شد.

 

وی با بیان این که خیمه های معرفت با محوریت پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی زائران، غرفه کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، ولایت و اقامه نماز بر پا شد، افزود: خیمه های معرفت مورد استقبال میزبانان نوروزی قرار گرفت./9451/302/ب2

ارسال نظرات