۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۲۳۰۵۰
مردادماه امسال؛

یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مردادماه امسال یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به میزبانی این استان برگزار می‌شود.
ثابت قدم وحيد- جشنواره تئاتر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت‌قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست تشریح برنامه‌های حوزه فرهنگی، هنری و اسلامی این نهاد در سال جدید، اظهار کرد: در سال 95 برخی از برنامه‌های فرهنگی و هنری برای نخستین بار در استان اجرا می‌شوند.

 

وی افزود: برگزاری نخستین شب‌های فرهنگی اقوام کرمانج، ترک، تات و ترکمن، برگزاری نخستین آیین تجلیل و تکریم از فعالان و چهره‌های قرآنی استان، برگزاری نخستین همایش ملی گفتمان تئاتر دینی، برگزاری نخستین جشنواره استانی موسیقی نوجوان و جوان و برگزاری نخستین محفل ادبی جشنواره شعر فجر با حضور شاعران کشوری برخی از برنامه‌هایی هستند که امسال برای نخستین بار در استان برگزار خواهند شد.

 

ثابت‌قدم وحید اجرای طرح سینمای روشن، افتتاح پلاتوتئاتر شعر به عنوان اولین سالن تخصصی نمایش شرق کشور و افتتاح اولین مکتب‌خانه موسیقی مقامی کشور را شمار دیگری از برنامه‌هایی دانست که برای نخستین بار امسال در استان اجرایی می‌شوند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه هنر سینما و عکس استان، برگزاری اولین همایش استانی چاپ و تبلیغات، افتتاح دفتر مطالعات فرهنگ عامه و ادبیات اقوام، راه‌اندازی تکیه مذهبی هنرمندان، راه‌اندازی ١٣ کتابخانه تخصصی و برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای جام خلیج فارس را از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در سال جدید برشمرد.

 

وی ادامه داد: افزون بر این برگزاری همایش استانی شورای فرهنگ عمومی، برگزاری نشست‌های شیرین سازی زندگی و تحکیم بنیان خانواده، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی سبک زندگی در استان، استقرار دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید میرزا حسن موسوی بجنوردی (ره)، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره استانی هنرهای تجسمی در فاروج و استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره استانی تئاتر جوان در جاجرم برخی دیگر از برنامه‌هایی هستند که برای نخستین بار در سال 94 اجرا شدند.

 

ثابت‌قدم وحید استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره استانی شعر انقلاب و جشنواره استانی آواها و نواهای ایرانی و اسلامی در شهرستان گرمه، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در شهرستان شیروان، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ادبیات داستانی در شهرستان اسفراین، شرکت در جشنواره ملی روستای دوستدار کتاب و قرار گرفتن در بین ١٠ روستای برتر کشور و کسب رتبه اول کشور در بخش زیرپورتال اطلاع‌رسانی برای سه دوره پیاپی را از دیگر مؤفقیت‌های کسب شده در سال 94 ذکر کرد.

 

وی کسب رتبه برتر در برگزاری دهمین جشنواره تئاتر رضوی، تشکیل کاروان فرهنگی و هنری تدبیر و امید و حضور در کلیه شهرستان‌ها با ٥٠٠ مصوبه، راه‌اندازی زیرپورتال اختصاصی برای هفت شهرستان استان و اختصاص ٢٠ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ملی و استانی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برشمرد.

 

ثابت‌قدم وحید ادامه داد: تلاش می‌کنیم با همکاری جامعه فرهنگی و هنری و کارکنان مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در راستای برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌هایی متنوع و با کیفیت هر چه بهتر در سال ٩٥ گام برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به میزبانی این استان است که در مردادماه امسال برگزار می‌شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات