۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۲۳۰۵۷
کارشناس مسائل مذهبی:

نور معنویت موجب آرامش خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد مکتب نرجس نور معنویت سبب آرامش خانواده دانست و گفت: «لاخَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاهُمْ یَحْزَنُونَ» کد آرامش است یعنی در هرجای قرآن باشد می‌توان عوامل آرامش را پیدا کرد.
ميلاد حضرت زهرا (س)مبارک باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به منلاسبت بزرگداشت روز زن و میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) گفتمانی را با موضوع سبک زندگی فاطمی در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (ع) امروز برگزار شد.

 

مریم پورحسینی، استاد مکتب نرجس حضرت فاطمه(س) را مادر دوست داران خدا بیان و اظهار کرد: در صلوات های خاصه حضرت زهرا (ع) «أم الأحبّاء» یعنی مادر محبین اهل بیت (ع) و مادر محبوبین خدا هستند.

 

این استاد حوزه با اشاره به آیه 36 سوره نور به بحث آرامش فاطمی پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه ای که حضرت در خانه داشتند، فضای آن را معنوی کرده بود، در این خانه بیتوته و شب زنده داری بود و همیشه ذکر و یاد خدا برده می شد.

 

وی افزود: در خانه حضرت زهرا(س) کسانی که می توانستند، قرآن می‌خواندند و کسانی که قرآن یاد نداشتند، ذکر خدا را می گفتند.

 

پورحسینی با بیان این که حضرت زهرا(ع) تمام عوامل آرامش در زندگی را باهم داشتند، ابراز کرد: نور معنویت سبب آرامش خانواده است.

 

این استاد حوزه در بیان با اشاره به  آیه 38 سوره بقره به تبیین عوامل آرامش پرداخت و بیان کرد: خداوند در این آیه می فرماید: «کسی که از هدایت تبعیت کند، آرامش دارد و هنگامی که افراد را با دین آشنا می‌کنیم اثر دنیایی آن قبل از ثواب اخروی‌اش است».

 

وی افزود: «لاخَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاهُمْ یَحْزَنُونَ» کد آرامش است یعنی در هرجای قرآن باشد می‌توان عوامل آرامش را پیدا کرد.

 

پورحسینی به دیگر عوامل آرامش اشاره و بیان کرد: اجرایی کردن دستورات دین، انفاق‌های زیبا داشتن، علم مفید (حضرت هم خودشان عالم بودند و هم در مقام تعلیم و تعلم بودند) و قناعت(حیات طیبه در قرآن کریم به معنی زندگی با قناعت است) موجب آرامش می شوند./1310/202/ب3

ارسال نظرات